23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Kvickly i Stenløse på nyt spor

Omlægninger medførte stigning i omsætningen på 22 procent

Hos Kvickly i Stenløse har varehuschef Niels Hjermind haft travlt, siden han tiltrådte på posten i november 2014.

Og travlheden har båret frugt - varehuset oplevede sidste år en vækst i omsætningen på 22 procent, skriver fagbladet Butikslederen.

Blandt det, som Niels Hjermind har brugt en del tid på, er butikkens vareoplæg.

Efter at have arbejdet i varehuset i nogle måneder undrede det ham, at mange kunder spurgte om, hvor de kunne finde varer. De lå åbenbart ikke, som kunderne forventede.

- Derfor begyndte vi at se på vareoplægget. Vi havde for eksempel to sæsontorve i food-afdelingen, hvor varerne i 40 ud af 52 uger var nonfood. Det var ikke optimalt, at medarbejdere befandt sig i den anden ende af butikken, når der var spørgsmål til nonfood-varer. Vi kunne også konstatere, at selv om der var vækst i kød, så var der ikke en tilsvarende vækst i salget af samhørige varer. Desuden fik vi ikke nok ud af vores vinafdeling, forklarer Niels Hjermind til Butikslederen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.126|instance-web04