23948sdkhjf

Zalando bag nyt projekt, der gør små butikker mere digitale

Zalando er klar med et nyt pilotprojekt inden for e-handel, der gør små, fysiske butikker i stand til at betjene digitale ordrer fra Zalandos kunder.
Selvom internetshopping i disse år vokser hastigt i Europa, befinder størstedelen af modesortimentet sig stadig i de fysiske butikker.

For at koble de to verdener bedre sammen er Zalando og it-virksomheden Gaxsys gået sammen om et pilotprojekt, der forbinder lokale butikkers lagerbeholdning til Zalandos digitale platforme.

På den måde kan de små butikker betjene ordrer fra digitale kunder, fortæller Zalando i en pressemeddelelse.

- I Zalando arbejder vi gennem forskellige projekter og partnerskaber på at koble forskellige brands og butikker på vores digitale platform. Med det nye pilotprojekt får vi nu for første gang også mindre, lokale butikker med begrænsede ressourcer og viden inden for teknologi bundet op til vores platform. På den måde kan vi være en digital løsning for de mindre butikker, der oplever digitaliseringens udfordringer ved at tilbyde dem en ekstra salgskanal og en bro mellem offline-og onlineshopping, siger Kenneth Melchior, der er Nordic Cluster Head hos Zalando.

Pilotprojektet, som i første omgang lanceres for 10 butikker i Sydtyskland, bygger videre på Zalandos vision om at forbinde mennesker med mode og blive en strategisk, digital partner for brands og butikker.

- De danske forbrugere er langt fremme, når det kommer til e-handel, men de lokale, fysiske butikker har stadig en stor betydning, fordi de ofte tilbyder et specialiseret og udvalgt sortiment. I en verden, hvor kunderne i stigende grad bliver digitale, risikerer de små butikker dog at sakke bagud og gå glip af de muligheder, som onlinehandlen fører med sig, siger Kenneth Melchior

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.189