23948sdkhjf

Direktør stopper efter brilleflop

"Vi troede, at vi kunne ændre deres opfattelse af at gå til optiker. Der må vi erkende, at vi ikke er lykkedes," forklarer afgående direktør for Smarteyes.
Da den svenske brillekæde Smarteyes kom til Danmark i 2013, var det med store armbevægelser og ambitiøse vækstmål om 50 butikker inden for fire år, skriver Børsen.

Det lykkedes ikke, og kæden nedjusterer nu sine forventninger og vil i stedet fokusere på at tjene penge.

I den forbindelse stopper firmaets danske direktør, Niels Adolfsen.

- Det, der virker i Sverige, virker måske ikke i Danmark, og det har gjort, at vi har måttet tilpasse konceptet. Vi gik ud med kun to faste priser uden tilkøb overhovedet, i den tro at vi kunne ændre deres opfattelse af at gå til optiker. Der må vi erkende, at vi ikke er lykkedes, forklarer Niels Adolfsen.

Han sender desuden en bredside efter landets førende optikerkæde, Louis Nielsen, som han mener har saboteret markedet ved at støvsuge det for optikere.

Han mener, at Louis Nielsen prioriterer at have overkapacitet, hvis det kan give andre kæder problemer med at finde kvalificeret personale.

Originalartikel: http://borsen.dk/nyheder/avisen/artikel/...
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093