23948sdkhjf

BR og Røde Kors samler penge ind til udsatte børn

Nyt partnerskab skal give udsatte børn mulighed for at lege.
Leg er vigtigt for alle børn. Leg er også kernen af et nyt partnerskab mellem BR og Røde Kors; ”Leg For Livet”, fortæller Top-Toy i en pressemeddelelse.

Partnerskabet sigter efter at indsamle mere end 2 millioner kr. om året til udsatte børn i de nordiske lande og i resten af verden blandt andet gennem salg af en særlig Røde Kors-bamse i BR’s butikker.

- Jeg er meget stolt af vores partnerskab med Røde Kors. Vores fokus har altid været børn, og jeg mener derfor også, at BR bør hjælpe udsatte børn og give dem en chance for at få de legemuligheder, som vi ved, er så vigtige for deres udvikling og trivsel. Det tror jeg, vi gør bedst ved at støtte og indsamle midler til Røde Kors i vores butikker og gennem vores marketing i Norden, siger Søren Torp Laursen, CEO i Top-Toy, der driver BR.

For hver solgte Røde Kors-bamse går der 40 kr. til Røde Kors

Hele overskuddet fra salget af BR’s nye Røde Kors-bamse – dvs. 40 kr. pr. bamse – går til Røde Kors og deres arbejde med udsatte børn i Norden og i resten af verden.

Derudover får alle BR’s kunder mulighed for at bidrage med yderligere 50 kr. gennem et partnerskabsdonationskort.

- Leg er en vigtig del af Røde Kors’ arbejde med udsatte børn, ligesom det burde være en vigtig del af ethvert barns hverdag. Desværre ser vi overalt i verden alt for mange børn, der lever under omstændigheder, som ikke gør en barndom med leg og tryghed mulig. Partnerskabet mellem BR og Røde Kors vil være med til at sætte fokus på dette og samtidig styrke vores indsats for at hjælpe disse børn ved at skaffe penge til vores arbejde for børn både ude i verden og herhjemme, siger Anders Ladekarl, generalsekretær i Røde Kors.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109