23948sdkhjf
Annonce

Personlig markedsføring går aldrig af mode

Firmaerne elsker stadig julekortet. En billig, men også personlig, mulighed for markedsføring
På trods af nedgangen i postmængden er der stadig stor efterspørgsel efter julekort fra landets virksomheder.

De klassiske julemotiver med sne, gran og julemænd er stadig meget populære, mens interessen for religiøse motiver er dalet meget. Engle er dog en undtagelse og er fortsat populære, måske fordi de ikke længere opleves som et religiøst motiv.

Samtidig er mere avancerede kort blevet populære. Julekortet som eksempelvis kravlenisser, juletræer eller kræmmerhuse, som modtageren selv kan samle, så det bliver en slags to-i-en med både julehilsen og som julepynt.

Men selv om udseende og funktion har ændret sig, er der en ting, der er som det altid har været: Virksomhederne bestiller deres julekort i sidste øjeblik og sender det først ud lagt inde i december.

En af de virksomheder, der har denne særlige sæsonvare tæt på, er GP-Tryk i Aarhus. Her modtager man flest bestillinger af julekort i sidste halvdel af november og selv i begyndelsen af december kommer der nye bestillinger.

- Mange bestiller og sender julekort sent, og det er faktisk ærgerligt, for det er helt særlig markedsføring at have ens julekort stående i vinduer og reoler hos kunderne. Alle der besøger virksomheder i december kan se, at kortene stilles frem på arbejdspladser, siger marketingansvarlig Henrik Kruse fra GP-tryk.

På grund af den teknologiske udvikling er det blevet stadigt billigere at få trykt de mere avancerede julekort – særligt i små oplag - og det mærker man hos trykkerierne i disse uger:

- Jeg anbefaler, at virksomhederne bruger lidt krudt på julekortet og få lavet et, der kan gøre sig fortjent til pladsen på kontoret. Og så bør man altid bruge tid på at skrive en lille personlig, håndskrevet hilsen til kunden. Det styrker relationen, mener Henrik Kruse.
Kommenter artiklen
Annonce
Udvalgte artikler

    Nyhedsbreve

    Send til en kollega

    0.093