23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Salget af luksusjulekalendere til voksne boomer

Supermarkeder og andre butikker melder om stor stigning i salget.

Der var engang, hvor en chokoladejulekalender var lig med billig tysk chokolade, men de tider er for længst forbi, skriver BT.

I dag findes julekalendere i alle afskygninger og prisklasser, og hos Magasin, der begyndte at sælge såkaldte 'gourmet julekalendere' for 10 år siden, melder man om en overvældende interesse i år.

Faktisk er salget steget med gennemsnitligt 50 pct. pr. år de seneste fire år.

- Vi forventer igen i år, at omsætningen vokser med 50 procent, hvilket betyder, at vi omsætter for et tocifret millionbeløb kun på gourmet julekalendere, fortæller Ricky Overeem, der er head of food i Magasin.

Også hos Dansk Supermarked oplever man en klar vækst, skriver BT. Og også her sker stigningen først og fremmest inden for den dyrere voksen-kategori.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.203