23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Hver femte butik bliver et spisested

Årets store buzzword på butiksudviklingsmessen Mapic er 'food & beverage'.

'Food & beverage', eller bare FB, var det helt store buzzword under butiksudviklingsmessen Mapic, som netop er blevet afholdt i Cannes i Frankrig, fortæller estatemedia.dk.

Forudsigelsen er, at inden for fem år vil hver femte kvadratmeter i butikscentre være spisesteder eller på anden måde food & beverage-relateret.

- FB har i løbet af de seneste 10 år fordoblet arealet i butikscentre. Vi forventer at i 2025 vil FB udgøre 20 procent af alle butikscentre, oplyser mæglerfirmaet JLL.

Analyser viser, at kunder der spiser eller drikker i et storcenter køber for 18 procent mere.

Messens andet store buzzword var 'retainmaint', som står for 'retail' og 'entertainment', og som dækker over tendensen mod, at detailhandlen i højere grad skal tilbyde oplevelser for kunderne.

Danmark var ikke officielt repræsenteret på Mapic.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.131|instance-web04