23948sdkhjf

Hvordan blev Rema 1000 så populær?

Rema 1000 brager ind i toppen af imagemålinger.
Discountkæden Rema 1000 er populær.

Faktisk så populær at kæden gang på gang kommer ud i toppen af loyalitetsmålinger og undersøgelser om positiv omtale i medierne, fortæller Berlingske.

Avisen har spurgt Mads Byder, der er ejer af Help PR, som er kædens mangeårige PR-bureau, hvordan det er lykkedes.

Læs også: Brugsforeninger går sammen

- Vi sætter storytelling på de gode aktiviteter, som Rema 1000 sætter i søen. Her taler jeg ikke om kampagner, men om reelle initiativer. Det kan være initiativer som madspild, mindre brødpakninger og et-styks-priser, samt aktiviteter som sport og aqua camps, ansatte med autisme, senioransatte mv. Der er en lang række initiativer, som Rema 1000 gør på kædeniveau eller lokalt i den enkelte butik, som vi benytter og kommunikerer, forklarer Mads Byder.

Læs også: Butikker oplever, at danskerne dropper håndspritten

Han siger dog samtidig, at der er grænser for, hvor langt man kan komme med PR, hvis produktet ikke er i orden, og at en helt udslagsgivende faktor er det faktum, at kæden består af selvstændige købmænd.

- Naturligvis skyldes det også dygtige medarbejdere på lageret og på hovedkontoret i Horsens, men det kæmpestore ejerskab i butikken via franchisemodellen og franchisekøbmanden, der formår at skabe god stemning og gode kundeoplevelser i de enkelte butikker, udgør den helt store forskel. I princippet kunne vi stoppe interviewet her, siger Mads Byder til Berlingske.
Kommenter på artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler

Send til en kollega

0.141