Dansk Supermarked går nu, i samarbejde med det norske forsikringsselskab Gjensidige, ind på markedet for elektronikforsikringer med et produkt, der dækker alle husstandens elektronikgenstande, skriver Berlingske.
Det skal konkurrere med - og helst udkonkurrere - de forsikringer som bliver udbudt i blandt andet Power og Elgiganten i forbindelse med salg af enkelte produkter.
Og der er høje forventninger til det nye produkt:
- Vi skal ind og have en meget, meget stor del af det her marked. For mig at se skal vi ind og vende markedet helt rundt. Alt under at have 70-80 procent af det marked, så har vi ikke gjort det godt nok. Vi skal fuldstændigt fjerne de her produktforsikringer, som danskerne i årevis har betalt overpris for, siger Kenneth Nielsen, direktionsmedlem i Dansk Supermarked med ansvar for ehandel og digitalisering.
Han tilføjer at forsikringen, der koster 99 kroner om måneden for alle husstandens elektronikgenstande, er "sindssygt aggressivt prissat".
