23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Hvordan går det egentlig med dagligvarehandlen på nettet?

To undersøgelser i januar gav tilsyneladende modstridende resultater.

Samme antal danskere fylder mere i indløbskurven på nettet.

Antallet af danskere, der køber ind på nettet, er altså stagneret, men de mennesker, der køber ind på nettet, bruger flere penge på det.

Det er forklaringen på de tilsyneladende modstridende overskrifter "Danskerne holder stadig igen med den digitale dagligvarehandel" og "Danskerne handler langt flere fødevarer over nettet", som var fremme i medierne i kølvandet på de to undersøgelser i januar.

Det fortæller Butikslederen.

- Det er på den ene side overraskende, at udviklingen stadig ikke har taget fart, men vores undersøgelse viser også, at danskerne i vid udstrækning er tilfredse med at købe deres dagligvarer i butikkerne i deres lokalområde. Det handler primært om, at de så kan se og mærke varerne, inden de køber dem, og at det fysiske besøg i supermarkedet inspirerer dem til, hvad de skal købe ind. siger konstaterer Kristoffer Apollo, der er kommunikationschef i Eniro.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.142