23948sdkhjf

Facedeskift: Farvel til Gør Det Selv HTH. Velkommen til...

HTH Go.

Allerede da Rune Stephansen indtrådte som dansk topchef for HTH i januar 2016, var det hans kongstanke, at konceptet Gør Det Selv HTH skulle have en overhaling og gøres klar til kamp mod Ikea.

Det fortalte han til Wood Supply i maj 2016.

- Vi har et stort potentiale til at gå op imod Ikea og kæmpe endnu hårdere. Ikea har en vældig stærk position i Norden og gør det utrolig godt, men HTH kan blive endnu bedre, for vi er et kendt dansk varemærke, og folk kender os som specialister i det, sagde han.

Nu er renlanceringen på plads, og køkkenproducenten i Ølgod vil nu fiske efter de køkkenkunder, der vil have mest for pengene. Et såkaldt "valuesegment". Eller mere direkte sagt: Klar til at tage en ordentlig luns af Ikeas markedsandel.

Filosofien er nye og skarpe designforslag og brugervenlige, innovative og smarte løsninger og til priser helt nede i omegnen af 20.000 kroner, og medarbejderne er blevet opkvalificeret til at lave en ny type digitale 3D-tegninger. Som kunderne også selv kan lave hjemme. Med et nyt og brugervenligt program.

- Forbrugeren er individuel med stort I og dygtig – ikke kun som ’gør-det-selv’-type, men i den grad som ’vil selv-type’ – med egen stil, dømmekraft og designløsninger. Den forbruger vil vi gerne gøre kur til med billige flat-pack-priser – altså de usamlede køkkener, siger Rune Stephansen og konceptet.

Han tror, at HTH har den viden om markedet og erfaring med at levere, der kan få planen til at lykkes.

- Vi har i den grad smøget ærmerne op og har i dag en skarp, fintunet og konkurrencedygtig forretning. Og vi er så klar til at blive endnu bedre til vores metier. For et godt køkken går aldrig af mode og er et af de bedste steder i hjemmet.

Logoerne er ved at blive udskiftet på HTH-butikkernes facader, og en ny webshop åbner snart sammen med HTH's nye kommunikationsunivers, meddeler selskabet bag, Nobia Danmark.

Kommenter på artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler

Send til en kollega

0.078