23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Supermarkeders priskrig koster tøjbutikker livet

Kampen om kunderne er et nulsumsspil, og når supermarkederne går frem, går det tilbage for specialbutikkerne.

Bilka og Føtex har øget salget af tøj med fem pct. - på et marked, der vel at mærke er i stagnation, og hvor specialbutikkerne i forvejen må se en stadigt større del af omsætningen ryge over på internettet.





Og det koster danske tøjbutikker livet,

skriver Børsen

.





Dansk Detail, der repræsenterer modebutikkerne, erkender, at kampen om kunderne er et nulsumsspil.





- Den samlede kage bliver ikke større, og der er ingen tvivl om, at tøjbutikkernes andel bliver mindre. De klassiske tøjbutikker har klart en rolle at spille, men der er omsætning, som rejser andre steder hen. Supermarkeder og sportsbutikker tager noget fra dem, og nethandel tager markedsandele fra alle. Og nettet trækker mest, forklarer han.



BREAKING
{{ article.headline }}
0.157