23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Rema 1000's omdømme i Norge er blevet meget dårligere

Analysefirma siger, at det er det største dyk, de nogensinde har set en virksomhed tage.

I Norge viser en ny undersøgelse, at nordmændene ikke har lige så høje tanker om Rema 1000, som de havde tidligere, skriver Jyllands-Posten.

Analysefirmaet Kantar TNS står bag undersøgelsen, der måler norske virksomheders omdømme i befolkningen, og her er Rema 1000 røget et godt stykke ned ad listen med 32 færre point end sidste år.

Kæden ender dermed på en 67.-plads ud af 70 mulige.

– Det er primært Remas "bestevenn"-strategi, som fører til omdømmefaldet, vi ser i årets undersøgelse. Den har resulteret i meget negativ medieopmærksomhed, sure kunder og leverandører, samt nedgang i salg, siger Jonny Nordøy, konsulent fra Kantar TNS, til det

norske medie e24.no

.

Han tilføjer, at det er det største dyk, analyseselskabet nogensinde har set en virksomhed tage.

Bestevenn-strategien går blandt andet ud på, at kæden har reduceret i antallet af leverandører.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.156