23948sdkhjf

Peter Larsen Kaffe går all in på certificeret kaffe

Peter Larsen Kaffe omlægger nu hele sortimentet af hele bønner til certificeret kaffe eller økologi.
God samvittighed kan smages. Sådan lyder konklusionen på et eksperiment, som Peter Larsen Kaffe netop har foretaget blandt kaffedrikkende danskere.

97,3 procent af de adspurgte, som deltog i testen, svarede, at den økologiske og Fairtrade-certificerede kaffe var bedst i forhold til en konventionel kaffe.

Men testen bestod af den samme kaffe i begge kopper.

Al kaffen var økologisk og Fairtrade-certificeret – den eneste forskel var, at den ene kop havde øko og Fairtrade Mærket på sig.

Det fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.

Testen kommer som en del af en kampagne, hvor Peter Larsen Kaffe vil sætte fokus på, hvor vigtigt det er, at vi alle viser hensyn til miljøet og til fair handel.

Peter Larsen Kaffe var de første i branchen, der valgte at satse på økologi tilbage i 90’erne. Og i dag tænker firmaet konsekvent økologi og certificering ind, når de udvikler og sender nye produkter på gaden.

- Kaffen er i fare. Klimaforandringerne risikerer at udrydde specialkaffen, og forskere vurderer nu, at halvdelen af verdens kaffedyrkningsarealer kan være forsvundet allerede i 2050. Derfor er det vigtigt at sætte fokus på en mere bæredygtig vej. Peter Larsen Kaffe har valgt, at gå all in på at omlægge vores kernesortiment til at være certificeret. Vi bliver nødt til at handle med omtanke i en global verden, hvor der ikke længere er langt fra bonde til forbruger. Desuden satser vi meget på økologi, og vi mener, at vi som firma må gå forrest, hvis vi ønsker en mere grøn og bæredygtig fremtid. Hvis alle led – producent, forbruger og indkøber – tænker økologien og bedre forhold for kaffebonden ind i deres valg, så er vi allerede et godt skridt videre mod en grønnere og mere fair verden, siger udviklings- og kommunikationschef hos Peter Larsen Kaffe, Lars Aaen Thøgersen.

- Eksperimentet sætter en tyk streg under, at god smag ikke kun findes i koppen – men også i købsprocessen. Flere og flere forbrugere er klar til at betale en smule mere for at kaffen er produceret med særlige hensyn til både mennesker og miljø, siger Lars Aaen Thøgersen.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093