23948sdkhjf

Supermarkeder kæmper om kunderne på sociale medier

"Det har ikke været billigt at få så mange følgere," siger markedsføringsekspert.
SuperBrugsen er den supermarkedskæde i Danmark med flest følgere på facebook - hele 214.000 af slagsen.

Dernæst kommer Lidl Danmark, Netto, Bilka og Føtex på en anden til femteplads - alle med over 100.000 følgere.

Det skriver Furesø Weekend, som desuden kan fortælle, at de tre mest almindelige typer opslag på supermarkedernes Facebook-sider er videoer, tilbud og konkurrencer.

- I sidste ende handler det om kroner og øre og om at få kunder i butikken. Det har ikke været billigt at få så mange følgere, så der er ingen tvivl om, at supermarkederne bruger en del penge og energi på det her, siger Jesper Holm, partner i rådgivningsvirksomheden Socialemedier.dk og ekspert i digital strategi og markedsføring.

Kæden med færrest følgere på listen er Dagli'Brugsen med 14.800 fans på Facebook.

Kæder med flest følgere på Facebook:
SuperBrugsen 213.817 Lidl Danmark 198.289 Netto 187.535 Bilka 171.509 Føtex 101.524 Kvickly 89.194 Meny 85.684 Fakta 73.771 Rema 1000 68.711 Irma 53.377 Spar 14.930 Dagli'Brugsen 14.786 Kilde: Opgørelsen er lavet 24. april 2017.

Kiwi og Aldi er ikke med, da de ikke har en landsdækkende Facebook-side.
Kommenter på artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler

Send til en kollega

0.11