23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

OLED giver tv-salget et skub

Salget af OLED-tv forventes næsten firdoblet på et år.

Danskerne købte 5.700 OLED-tv i fjor – og tallet ventes at nå 21.000 i år, fortæller TP Vision i en pressemeddelelse.

- Salget af OLED-tv vil i antal næsten blive firedoblet på ét år: Fra 5.700 tv i 2016 til et forventet tal på 21.000 i år. Vi har en forventning om, at denne udvikling fortsætter i Danmark som i resten af Norden, der er i front i forhold til resten af verden.

Sådan siger Henrik Kyhl, der er nordisk direktør for TP Vision, som står bag Philips TV.

Tallene er fra analysefirmaet GfK og gælder samtlige mærker i Danmark.

13 pct. af alle 55”-TV og 16 pct. af alle 65”-TV ventes at være OLED, siger prognosen. De tilsvarende tal i 2016 var henholdsvis fem pct. og seks pct.

- 55” og 65” er dér, hvor der er størst vækst – og i disse størrelser er OLED-tv de mest solgte og udgør halvdelen af markedet, hvis vi ser på værdi, nævner Henrik Kyhl.

Med til at give efterspørgsel på større skærme er givetvis, at indholdet – uanset kilde – har fået et løft i kvalitet.

Mere og mere indhold sendes i Full HD og UHD samt med HDR-farvesystemet:

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web02