23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fremtidens kunder i netsupermarkeder vil hente varerne selv

Hvis Bilka får succes med "klik og hent" vil det brede sig, vurderer ekspert.

Danskerne vil i fremtiden i højere grad vælge selv at hente de dagligvarer i butikken, de køber på nettet, frem for at få dem leveret til hoveddøren.

Det skriver Dansk Handelsblad.

Det vurderer det velansete konsulentfirma Institut for Center-Planlægning (ICP), der følger dansk detailhandel tæt.

I en ny rapport om e-handlens betydning for detailhandlen vurderer ICP, at salget af dagligvarer på nettet kan vokse til mellem 6 og helt op til 15 pct. af dagligvarehandlen inden 2030.

– En væsentlig del af e-handlen med dagligvarer vil bestå af click & collect. Indtil videre er det ikke væsentligt udbredt, men såfremt Bilka får succes med sine planer, kan andre følge efter, lyder vurderingen fra adm. direktør i ICP, Per Nyborg.

Læs mere

hos Dansk Handelsblad

.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.153