23948sdkhjf

Online kosmetikforhandler udvider i Europa

| Af Trine Dam | Tip redaktionen om en historie

Luxplus, der sælger kosmetik på abonnementsbasis, udvider til Tyskland, Norge og Holland.

Salg af kosmetik på abonnementsbasis har vist sig at være en særdeles god forretning for virksomheden Luxplus, der i løbet af få uger udvider forretningen og går i luften i Tyskland. Senere på året kommer Norge og Holland også til.

Læs også: Matas køber succesfuldt dansk makeup-brand for 135 millioner kroner

Det skriver Børsen.

Udvidelsen kommer efter et 2016, hvor omsætningen i Luxplus blev fordoblet og dermed nåede op over 100 millioner kroner. På bundlinjen betød det en fremgang på 25 procent til 5,2 millioner kroner.

Bag virksomheden står blandt andre den tidligere medejer og medstifter af dating.dk, Peter Sønderby Wagner, der åbnede Luxplus i 2013 sammen med Martin Ersted Schultz.

Ifølge Peter Sønderby Wagner var der ikke mange bekymringer i forhold til udvidelsen.

- Vi har gode erfaringer fra de andre lande, vi har åbnet i, særligt Sverige, og det er med dem i bagagen, at vi vil overbevise folk i tre nye lande om, at vi kan tilbyde dem noget værdifuldt, siger han til Børsen.

I alt har Luxplus 60.000 betalende medlemmer fordelt i Danmark, Sverige, Finland og England, som alle betaler 89 kroner om måneden.

Mere om: kosmetik
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Tre nye i spil til Præstø Apotek

Bornholmsk brillebutik med vokseværk

Salling Group trækker t-shirts tilbage efter kopianklager

Ilse Jacobsen slæber tøjkæde i retten

Kopivarer koster milliardtab i salg og 3800 danske job

Topchef klar til at lukke Matas-butikker

Nyhedsbrev

Matas køber succesfuldt dansk makeup-brand for 135 millioner kroner

Matas-rival har tredoblet omsætningen: Satser nu på udenlandske kunder

Apotekeren rykker ind i Kvickly

Nu åbner de første apoteker i et nyt samarbejde mellem kæden Apotekeren og Kvickly.

Bestseller og Salling Group går sammen i kampen mod Amazon

Amazon vil sælge billige hudplejeprodukter med eftertragtede ingredienser

2

Udenlandsk gigant åbner sin første butik i Danmark

Matas-kunder støtter voldsramte kvinder med en lille halv million

Kopivarer: Meget mere bliver taget i tolden

Medie: Kapitalfond vil sælge Sportmaster

Flere pakker med kopivarer bliver fanget i tolden

Adidas sætter turbo på indtjening og salg

Rekordmange danskere bruger Svanemærket som pejlemærke

Helsam søger ny kædedirektør

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Min Købmand på Godthåbsvej løfter salget med 65%

Expression har designet nogle super smarte fleksible messekit løsninger :)

Nye omlastestationer reducerer restaffaldet med 40-50 procent

CO2 neutralt website

Dennis scorer 12-taller – og er nu udlært elektriker hos EL:CON

Nyt update-magasin til medicinal.- og kosmetikbranchen

GS1 Denmarks sommerquiz

Indstilling til Danish Retail Award 2019

Nye lovkrav i Polen

Deltag i matchmaking til DanFish International 2019

Jeannett vender tilbage til Fagerhult

Tid til at stoppe wardrobing

Mange nye HR-funktioner med seneste Dynamics 365 for Talent - Måske du allerede har adgang

Stabelgitter - smuk og effektiv tyverisikring

Ubro SystemPac introducerer en ny biobaseret strækfilm

Interesseret i materialeteknologi? Og testfaciliteter?

Kvalitetes emballage til billige priser

Teknologi og innovation på folkemødet

Medlem af GS1Trade Sync? Få en komplet billedpakke med marketing- og planogramfotos for kun 100 kr

Dansk Energirådgivning deltager i innovative energioptimeringsprojekter i samarbejde med DAMRC

Holdbar emballageløsning til Eplehuset

Krydderier bliver til fjernvarme

Flotte displays i naturmaterialer

Miljø og kvalitet er i højsædet hos Filippa K

Opgør med hypen: Det her er blockchain

Send til en kollega

0.19