23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Kiwi-lukninger kan fyre op under discountkrig

Både Netto, Rema1000 og Lidl er klar til at åbne flere butikker. Særligt Netto vinder terræn med Kiwi-kædens lukning.

Med lukningen af Kiwi-kæden har særligt Netto indledt en offensiv på discountmarkedet i Danmark.

Dansk Supermarked har som bekendt overtaget 81 af Kiwis tomme butikker, og godt halvdelen skal inden for kort tid omdannes til nye Netto-butikker.

Dermed når Netto som den første kæde i landet over 500 butikker.

Det skriver Finans.dk, som blandt andre har talt med detailekspert Henning Bahr fra Retail Institute Scandinavia, der kalder offensiven "opsigtsvækkende".

- Dansk Supermarkeds melding om, at Netto nu vokser til over 500 butikker, er markant og et tydeligt signal om, at konkurrencen optrappes. Netto vil genopfinde sig selv, siger Henning Bahr.

Det er dog ikke kun Netto, der vil frem på det danske discountmarked.

Både Lidl og Rema1000 står ligeledes på spring til at åbne flere butikker.
Rema1000, der i dag har 288 danske butikker, vil ifølge Finans åbne 23 nye forretninger i år, mens Lidl har planer om at fordoble det nuværende antal på 107 danske butikker.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11