23948sdkhjf

Optiker satser millioner på sundhedsydelse

Optikerkæden Louis Nielsen investerer tocifret millionbeløb i ny teknologi til undersøgelse af bl.a. grøn stær. ”Et ufravigeligt kundeansvar” siger direktør.
Hvor de fleste forbrugere nok forbinder optikerkæden Louis Nielsen med briller og kontaktlinser til lave priser, er et af virksomhedens helt store strategiske fokuspunkter i virkeligheden at træde endnu mere i karakter på området for selve synshelbredet.

Derfor investerer kæden nu et tocifret millionbeløb i ny teknologi til alle landets butikker, der bl.a. skal gøre det lettere at opdage den invasive øjensygdom glaukom (grøn stær) som i værste tilfælde kan gøre patienten blind.

Det fortæller Louis Nielsen i en pressemeddelelse.

Investeringen består i en såkaldt Visual Field Screener – én til hver af Louis Nielsens 75 butikker.

Ifølge administrerende direktør i Louis Nielsen, Mads Nygaard, er investeringen ikke gjort med et afkast som primær motivation:

- Denne opgradering af vores teknologi er i langt højere grad drevet af et ufravigeligt kundeansvar end af et omsætningsbehov. Naturligvis håber vi på, at det ikke bliver en dårlig forretning for os, men først og fremmest er vi faktisk nødt til at gøre det, fordi vi skal løfte vores ansvar som markedsleder i Danmark. Når man repræsenterer den største portion af markedsandelene er man også forpligtet til at drive branchen et endnu bedre sted hen, og det gør man kun ved at give kunderne endnu bedre produkter og services, siger han.

Louis Nielsen har på nuværende tidspunkt omkring 200 dokumenterede kundesager, hvor kædens optikere har reddet enten synet eller livet på kunden ved at registrere sygdomstegn i forbindelse med en synstest.

De nye synsfeltsscreenere står klar hos Louis Nielsen i løbet af denne sommer.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.221