De fleste danske forbrugere forbinder Aldi med papkasser og udefinerbare tyske produkter, men nu melder Aldi sig for alvor ind i discountkrigen med en moderniseringsplan til et trecifret millionbeløb, skriver Berlingske.
Aldi meddelte i maj, at
.
Thomas Bang, direktør for kvalitet, CSR og kommunikation i Aldi Danmark, mener, at kæden har en god strategi, men han erkender, at kommunikationen har været for dårlig,
Han fortæller, at Aldi har åbnet tre testbutikker, der blandt andet eksperimenterer med kundekaffe, nye produkter og nyt interiør. Fremtidens Aldi-butikker bliver store og moderne, siger han.
Konsulent Flemming Birch , der har fulgt dagligvaremarkedet igennem mere end 20 år, mener, at det er på høje tid, at Aldi fraviger det koncept, som de stædigt har fastholdt i mange år.
- I dag har de økologiske varer, men det har konkurrenterne haft i ti år. De var blandt de sidste, der fik friskbagt brød, de var de sidste, der fik scanner ved kassen. Aldi har altid spillet sikkert. Og så har de danske forbrugere nok også nogle uberettigede fordomme over for Aldis meget tyske udtryk, siger eksperten.