23948sdkhjf

Undersøgelse: Disse modebrands er danskernes favoritter på internettet.

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie
Spareportalen Cuponation har kigget nærmere på 77 forskellige modebrands og deres tilstedeværelse på internettet.

Undersøgelsen ser på, hvilke modebrands der har haft mest hjemmesidetrafik fra Danmark her i foråret 2017 (marts til og med maj) og hvilke af de samme modebrands der har flest følgere på diverse sociale medier (Facebook, Instagram, Twitter, og Youtube).

Det fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.

Blandt de 77 modebrands er: 26 danske modebrands, 12 svenske modebrands, 1 norsk modebrand og 1 finsk modebrand.

Mest populære hjemmesider

De modebrands med mest dansk hjemmesidetrafik fra marts til maj 2017 er:
1. Hennes & Mauritz (H&M)(2.398.046)
2. Zara (826.124)
3. Adidas (807.948)
4. Nike (733.755)
5. Vero Moda (255.849)
6. Gina Tricot (229.526)
7. Only (217.669)
8. Weekday (183.590)
9. Jack & Jones (172.299)
10. Mango (168.722)

Kigger man udelukkende på de danske modebrands er top 10 listen i samme periode således:
1. Vero Moda (255.849)
2. Only (217.699)
3. Jack & Jones (172.299)
4. Pieces (144.355)
5. Vila (135.762)
6. Ecco (100.015)
7. Samsøe & Samsøe (98.422)
8. Name It (92.788)
9. Bianco (76.630)
10. Selected Homme (65.289)

Bestseller-koncernen dominerer altså danskernes top 10-liste ved at eje 7 ud af de 10 mest populære.


Mest populære på sociale medier

Kigger man på antallet af følgere så er Facebook klart det største medie for de forskellige modebrands.

Med et totalt antal af følgere, fordelt imellem de 77 undersøgte modebrands, er tallet; 379.012.877 følgere.

Læs også: Trods fine resultater: Butik lukker på grund af truslen fra nethandel

Det danske modebrand, som overordnet klarer sig bedst på alle de 4 medier, er Vero Moda, fra Bestseller-koncernen.

Vero Moda rangerer højest på Facebook (2.824.669), Instagram (286.000) og YouTube (3.432), men er på Twitter overgået af Jack & Jones (13.600 - også fra Bestseller-koncernen), Wood Wood (12.200) og skomærket Ecco (10.700), og har selv et antal af 7.906 følgere.

Samler man alle følgerne og behandler alle følgere på de 4 forskellige sociale medier som “unikke brugere”, så er de 10 største modebrands dem her:

Læs også: Proshop leverer rekordregnskab

1. Nike (108.800.388)
2. Victoria’s Secret (95.235.019)
3. Chanel (55.441.667)
4. H&M (52.955.581)
5. Zara (46.969.424)
6. Adidas (46.071.205)
7. Burberry (34.801.204)
8. Michael Kors (30.669.442)
9. Levi’s (27.690.561)
10. Calvin Klein (24.603.872)

Benytter man samme ovenstående model, udelukkende på de danske modebrands, ser ranglisten sådan her ud:

1. Vero Moda (3.122.007)
2. Jack & Jones (2.281.328)
3. Hummel (2.158.010)
4. Ecco (1.895.401)
5. Only (919.127)
6. Vila (471.736)
7. Pieces (231.818)
8. Wood Wood (227.665)
9. Samsøe & Samsøe (178.662)
10. Name It (151.823)

Se hele undersøgelsen HER.
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

27-årig dansker sælger hårelastikker for treciftret millionbeløb

Ny rekord: Dansk e-handel stiger til 146 milliarder

Coronafrygt har kostet verdenshandel milliarder

Danske virksomheder kan savne leverancer som følge af coronaudbrud i Kina, vurderer Dansk Erhverv.

Tiltale: Snød H&M for en halv million

Brødre får fængsel for at misbruge kendte logoer på tøj

Over 30.000 stykker tøj blev importeret med falske mærker som Hugo Boss, Calvin Klein og Ralph Lauren.

Økologisk tøj kan sagtens indeholde kemikalier

Nyhedsbrev

Indbrud i butik gør "ekstremt ondt" på lille smykkedesigner

Hjerneforsker: En nedtælling på hjemmesiden får folk til at købe dyrere

Hos guldhandleren Vitus Guld tælles der ned, til smykker forsvinder for altid, og det pirrer folks købelyst.

Magasin har vilde ekspansionsplaner

Magasin går mod strømmen i et presset marked, hvor stormagasiner falder på stribe,

Pandora kæmper med at sælge sine smykker på globalt plan

Pandora går tilbage på salg og indtjening. Et allerede igangsat program skal hjælpe med at rette op på det.

Broen Shopping vil have 20 procent flere kunder

Magasin vokser minimalt, men direktør er tilfreds

Røde Kors i Ribe får mere plads til tøj og møbler

13. februar slår Røde Kors i Ribe dørene op til en ny butik, der skal gøre besøget mere overskueligt for gæsterne

Pandora lukker 53 butikker i Kina efter virusudbrud

H&M skifter direktøren ud

Den svenske modegigant H&M gennemfører en større rokade i toppen.

Ecco køber 250 russiske butikker for over en milliard

Modeuge vil møde tøjbranchen med krav om bæredygtighed

1

Bestseller udskyder plan om 320 meter højt byggeri

Projektet kræver løbende grundige overvejelser, siger projektleder om planen om Vesteuropas højeste bygning.

Sportmaster-direktør stopper efter salg: Min opgave er afsluttet

Kendte kvinder udvikler bæredygtige re-designs i samarbejde med Trendsales

Grundlægger af optikerkæden Louis Nielsen er død

Louis Nielsen blev landskendt for optikervirksomheden af samme navn. Han blev 75 år.

Tøjkæde tjener millioner med udgangspunkt i traditionelle dyder

Aaskov Modetøj minder om noget fra Matador. Senest gik kæden ud med 8,3 millioner kroner i overskud.

App skal give halv milliard forbrugere viden om skadelig kemi

Forbrugere i Europa kan med appen "Tjek Kemien" opbygge vidensbank om varer, der indeholder skadelig kemi.

Falsk medejer i Sport 24 var en fejl

Manden forklarer, at han ikke vidste, hvad et CVR-nummer er.

Ny chef skal styrke kommerciel udvikling af shoppingcentre

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Genbrug og den digitale forbruger

Bog & idé flytter ind i centralt lejemål i Vejle

Fint messekit, til en god pris :)

4 facts om digitaliseringen i detail og produktionsbranchen!

US Energy Export 2020 i USA

Forvirring omkring korrekt brandgodkendelse

Få plads til flere varer med fødevaregodkendte reoler.

Overvejer du at lave en Laudrup?

Flådestyring TTC: Tacho Tracking Canbus

Thorsman arbejdslampe vinder guld

SMART 2020 i Shanghai

Ny type papirbægre skal erstatte plastik til mælkeprodukter

Minibox - et nyt design

Hør mere om EU'S støttepuljer

Sæt pris på dine produkter med prismærkepistoler fra METO

Prøv den nye energiberegner fra ASSA ABLOY

Moderne og tidsrigtigt butiks/bagerikoncept på vej til DK

JEROS på Euroshop 2020

Opnå en 100% automatiseret og fuldt integreret forretning

Checkpoint Systems på EuroShop 2020

Spansk virksomhed søger produktion af solcelle-system

Partner til multimedieudstyr søges

Økologi på fremmarch hos Kryta

Vind i den fysiske butik!

Produktnyhed fra PALOMAT®

Send til en kollega

0.172