23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Kunderne lægger flere penge i supermarkeder

Salget i discountkæderne er til gengæld stagneret.

Noget tyder på, at de danske forbrugere gerne vil bruge lidt flere penge på mad.

I hvert fald lægger flere danskere nu penge i supermarkederne, mens discountbutikkernes langvarige fremgang er gået næsten i stå.

Det skriver Dansk Handelblad.

Gruppen af supermarkeder, der blandt andre tæller kæder som Meny og SuperBrugsen, har øget salget med 1 pct. i årets første fem måneder.

Marts og april ligger på indeks 102, mens maj ender på en stigning på 1 pct. sammenlignet med maj 2016.

Til gengæld er fremgangen i discountbutikkerne med en stigning i omsætningen på kun 0,4 pct. stort set gået i stå.

2016 sammenlignet med 2015 viste en stigning i salget på 1 pct. Det samlede resultat for discountsektoren vil formentlig ikke se bedre ud de kommende måneder, da effekten af lukningen af en række Aldi-butikker og hele Kiwi-kæden i slutningen af maj og i juni vil begynde at vise sig.

Læs

mere hos Dansk Handelsblad

.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.122