23948sdkhjf

Kunderne lægger flere penge i supermarkeder

Salget i discountkæderne er til gengæld stagneret.
Noget tyder på, at de danske forbrugere gerne vil bruge lidt flere penge på mad.

I hvert fald lægger flere danskere nu penge i supermarkederne, mens discountbutikkernes langvarige fremgang er gået næsten i stå.

Det skriver Dansk Handelblad.

Gruppen af supermarkeder, der blandt andre tæller kæder som Meny og SuperBrugsen, har øget salget med 1 pct. i årets første fem måneder.

Marts og april ligger på indeks 102, mens maj ender på en stigning på 1 pct. sammenlignet med maj 2016.
Til gengæld er fremgangen i discountbutikkerne med en stigning i omsætningen på kun 0,4 pct. stort set gået i stå.

2016 sammenlignet med 2015 viste en stigning i salget på 1 pct. Det samlede resultat for discountsektoren vil formentlig ikke se bedre ud de kommende måneder, da effekten af lukningen af en række Aldi-butikker og hele Kiwi-kæden i slutningen af maj og i juni vil begynde at vise sig.

Læs mere hos Dansk Handelsblad .
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.08