23948sdkhjf

Kasper Rørsted vil kapre USA med et helt nyt Adidas-look

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Først nu er Adidas ved at forstå, hvorfor amerikanerne vokser op med en anden opfattelse af sportstøj end europæerne.

Danmarks højest placerede topchef vil erobre verdens største sportsmarked ved at give sit tyske tøjdesign et mere løst snit i USA. Målet er at øge omsætningen med 25 pct. og fordoble indtjeningen i 2020, skriver Finans.

Sådan lyder det fra Adidas’ adm. direktør, Kasper Rørsted, som snart har siddet i spidsen for det trestribede sportsmærke i et år.

USA tegner sig for 37 pct. af det globale marked for sportsgoods og huser de to største konkurrenter, Nike og Under Armour, som i en årrække har haft langt mere fart i løbeskoene end Adidas.
- I bund og grund har vi ikke forstået, hvad sport vil sige for en amerikaner. Hvor det meste i Europa starter med fodbold og løb, starter det i USA med basketball og football. Derfor ser deres produkter simpelthen anderledes ud – de er større i størrelserne, de er mindre tight og mere street, siger Kasper Rørsted til Finans.

Kasper Rørsted har formået at løfte omsætningen i USA med 30 pct. i 1. halvår af 2017 og dermed eksekvere sin forgængers strategi på det felt. Topchefen rejser til staterne hver tredje uge for enten at mødes med de store kunder på østkysten eller at vise sig i hovedkvarteret på vestkysten.

Læs også: Kinesisk gigant brager mod salgsrekord på singles day

- Jeg bruger min tid dér, hvor det er vigtigst. I USA og Kina. Det er de markeder, vi skal vinde, forklarer Kasper Rørsted, som har fået en forrygende start i Adidas i kraft af rekordregnskaber med tocifrede vækstrater, en støt stigende aktiekurs og masser af applaus fra analytikerne.

Læs også: Amerikansk kæde skabte kaos i Shanghai

Cédric Rossi fra analysehuset Bryan Garnier & Co. påpeger dog over for Finans, at danskeren stadig mangler at sætte sit eget aftryk på den to år gamle strategi.

- Vi ser frem til nogle direkte beslutninger fra ham i det næste kvartal, lyder det fra Cédric Rossi.
Mere om: Adidas | Kina | Nike | USA
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Byggemarked knopskyder: Åbner tøjbutik med fodboldunivers

Bestseller-ejer skyder igen millioner ind i dansk modeportal

Genbrugsbutikker i hele Danmark vender black friday på hovedet

Søstrene Grene vinder regional pris

Kgl. Hofleverandør nyskaber sit brand

Influencere og Instagram får aalborgensisk butik på verdenskortet

Instagram lokker kunder fra Asien til nordjysk modebutik.

Nyhedsbrev

Pandora taber penge midt i sin store rebranding

Smykkeselskabet Pandora vil nulstille sig selv for at øge salget. Det sker dog ikke uden omkostninger.

Kasi-Jespers smykkefirma har underskud og bryder selskabsloven

Revisorer fremhæver flere lovbrud hos Amazing Jewelry, der er ejet af Jesper "Kasi" Nielsens far.

Skadelige stoffer fundet i smykker fra danske forhandlere

1

60 Only-butikker lukker - og i hundredvis af nye åbner

Bestseller ryster fundamentet for en af de store tøjkæder.

Strategi: RO’S Torv vinder pris for at tænke innovativt

Vild udvikling i salget af grimme juletrøjer

Virksomheden Jule-Sweaters solgte 1.000 grimme juletrøjer i 2016. I år forventer de at sælge 60.000.

1

Topchef for H&M advarer mod at stoppe forbruget

Det vil få store sociale konsekvenser, hvis verdens befolkning køber mindre tøj, advarer Karl-Johan Persson fra H&M.

Danskere strømmer til Sverige for at shoppe

Butikspersonale hinsidan fortæller om horder af danskere i Malmø.

Ben Kingsley-lookalike stjal pelse fra strandvejsbutik

Zalando tester levering samme dag med miljøvenlige elbiler

Nu donerer taskekæde igen millioner til kræftforskning

1

Flere og flere kunder sender varer retur til netbutikker

Antallet af returneringer er i kraftig stigning, og det presser netbutikkerne. Alligevel bliver det mere udbredt med gratis retur til kunderne.

Efter kritik: Victoria's Secret bruger første plus size-model

Victoria's Secret har fået kritik for at bruge ensartede modeller. Men det ser selskabet ud til at ændre på.

Billigere tøj holder de danske forbrugerpriser nede

Priserne i Danmark stiger langsommere end i EU, hvilket giver forbrugerne flere penge mellem hænderne.

Populær japansk kæde åbner i Illum

Kvinder dikterer mænds tøjstil: Hver tredje kunde i herretøjsbutik er kvinde

Matas er højdespringer på popularitetsliste blandt de unge

Rema 1000 er kæden med den bedste "word of mouth"-placering blandt unge mellem 18 og 34.

Lindex åbner med rekordstor succes i Fields

Lindex slog rekord, da modekæden i weekenden åbnede dørene til sin første butik i Danmark. Åbningen blev den største for nogen modebutik i Field's historie.

Medie: Gummistøvle-dronning har taget ulovlige million-lån

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Kan du klare presset på Black Friday?

SSI SCHÄFER forstærker salgsstyrken i Danmark

Innovative containersikringsløsninger til enhver belastning

En SME virksomhed søger miljøvenlige tøjproducenter..!

SUV´erne er populære - også at lease

Series 14-25 FRT1.

Laver du magiske sko, så leder en polsk skobutik efter dig!?

Datakrav til transportørerne

Oplad din mobil direkte i bordlampen

7 kompetencer man skal kigge efter hos en cloud infrastruktu

Skal du med til MBM Tourism Prague 2020 i Tjekkiet?

Super mulighed for at blive SELVSTÆNDIG som franchisetager

Gør op med produktionsindustriens barrierer for at etablere

Tysk SME virksomhed søger bæredygtig partner.

IT hosting udfordringer man skal overveje, når man opgradere

Isomasters servicedøre på lager til omgående levering

Hollandsk virksomhed søger produkter til udendørs sport.

Søger leverandøre indenfor hjemme og fritids produkter i EU!

Sådan undgår du Dødens Gab

Har du etiketter til årets største shoppingsæson?

Julekalender: Vind chokolade med GS1

Deltag i Nordic Cluster Meet Up 2019.

Black Friday er en af julens store handelsdage, er du klar?

Plej de personlige relationer

Nyt sortiment af projektører og belysning til vægge og facad

Send til en kollega

0.26