23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Stor britisk kæde dropper pige- og drengetøj

Beslutningen har givet genlyd på sociale medier.

Den britiske varehuskæde John Lewis har droppet opdelingen mellem drenge- og pigetøj og vil således lade det være op til forældrene, hvilket tøj der passer til hvilket køn, fortæller Berlingske i dag.

Det har skabt furore på sociale medier, hvor blandt andet kristne og konservative grupper har udtrykt deres utilfredshed.

Den konservative tv-vært Piers Morgan mener for eksempel, at John Lewis skulle skifte navn til Joan Lewis, og en kommentator på avisen The Telegraph skriver, at "endnu en af tilværelsens visheder bliver skyllet væk i stormfloden af kønsfluiditet," fortæller Berlingske.

Beslutningen er en del af en større tendens, og tidligere i år lancerede både H&M og Zara således unisex-tøjmodeller.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.156