23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Føtex vil skabe hybrid mellem discount og supermarked

Investeringer på langt over en halv mia. kr. skal nu føre Dansk Supermarked til top i dansk dagligvarehandel.

Dansk Supermarked åbner nye varehuse og vil årligt bruge et trecifret mio.-beløb på modernisering af de eksisterende butikker i den 57 år gamle højprofilerede supermarkedskæde.





Det skriver Dansk Handelsblad.





Dertil kommer den kvarte mia., som koncernen investerer i nedsættelser af mindst 2000 priser.





Dansk Supermarked, der er i dag ligger på andenpladsen efter markedsleder Coop, vil med investeringerne lancere det, koncernen kalder en nyskabelse i dansk dagligvarehandel:





Et hybrid-supermarked, der både tiltrækker hverdagskunderne og de kunder, der går efter kvalitetsvarer til weekenden.





– Vi redefinerer supermarkedet, så vi basalt set smelter discount ind i formatet. Det er ikke set før i Danmark, men i flere internationale supermarkeder. Vi vil fortsat have den høje kvalitet og den gode service, men derudover har vi discountpriserne, siger Thor Jørgensen, kædedirektør i Føtex.





Han erkender, at nogle varehuse i en periode mistede kunder. Kunderne er på vej tilbage, men der skal flere til. Derudover skal kunderne købe alt i Føtex.





Udmeldingen fra Dansk Supermarked får ikke Coops topchef Peter Høgsted til at ryste i bukserne.





Læs

mere hos Dansk Handelsblad

.



BREAKING
{{ article.headline }}
0.136