23948sdkhjf

TDC's chef tror på bedring trods triste tal

Tv-kunderne flygter og mobilkunderne gør det samme. Alligevel tror TDC på, at fremtiden ser bedre ud.
Der er problemer nok for TDC's ledelse at gruble over. De tidligere så lukrative tv-kunder dropper pakkerne og streamer og mobilkunderne skifter væk. Samtidig er erhvervsforretningen blevet pryglet af hård konkurrence i flere år.

Men på hjørnekontoret er der tro på, at vinden er ved at vende. Det fortæller administrerende direktør Pernille Erenbjerg oven på bankens regnskab for tredje kvartal, der er offentliggjort tirsdag.

- TDC bliver en bedre forretning over de kommende år. Det gør den, fordi vi allerede nu kan se, at mobilforretningen er en vækstforretning.

- Vi er lykkedes med at få bedre priser i erhverv, hvor kunderne lægger mere vægt på ting som dækning og sikkerhed. Prisen skal stadig være god, men kunderne fokuserer mere på kvalitet, end de har gjort.

- Tv-forretningen bliver også en bedre forretning, siger Pernille Erenbjerg.

For tv-forretningens vedkommende er der dog ikke noget håb om, at udviklingen med kunder, der skifter til streaming, kan stoppes.

- Udviklingen gør ondt, men det er en global udvikling. Så man skal afstemme sine forventninger til, hvad der er muligt.

- Vi håber, at vi med en ny boks, nye apps, mere fleksible pakker og eksklusivt indhold kan få kunderne til blive.

- Men hverken på kort eller mellemlangt sigt gør vi os forhåbninger om at stoppe den tendens. Der findes intet teleselskab i verden, der er lykkedes med det endnu, siger Pernille Erenbjerg.

For erhvervsforretningen er der til gengæld entydige positive meldinger. Forretningen har været under enormt pres de sidste år, hvor den gennemsnitlige pris per mobilabonnement er faldet fra 140 til 106 kroner.

Men det er ved at være vendt.

- Vi synes, at vi begynder at se tegn på, at markedet har bundet ud. Forretningen for små- og mellemstore virksomheder er stabil.

- For de store virksomheder ser vi gode tendenser også, hvor der er højere priser. Så jeg tror absolut, at vi vil se en positivt udvikling over tid.

- Ikke mindst med alt det fokus på cybersikkerhed, der er nu. Tidligere var det pris, pris, pris, men nu er der andre elementer, der har vægt, siger Pernille Erenbjerg.

/ritzau/
Læs mere om: TDC
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.172