23948sdkhjf

Kinesiske Alibaba fik 22 millioner nye brugere på tre måneder

Omsætningen steg 61 procent i andet kvartal hos den kinesiske netgigant Alibaba.
Antallet af aktive brugere på den kinesiske netgigant Alibabas netmarkedsplads steg med 22 millioner til svimlende 488 millioner brugere i løbet af årets andet kvartal.

Det oplyser Alibaba i dets kvartalsregnskab.

Fremgangen kan også aflæses i de økonomiske nøgletal.

Omsætningen steg 61 procent i forhold til samme periode året før og landede på 55,1 milliarder yuan.

Det er ifølge Bloomberg News mere end seks procent over analytikernes estimat.

- Vi har haft et enestående kvartal, siger finansdirektør Maggie Wu ifølge nyhedsbureauet AFP i en erklæring.

Den kinesiske internetgigant har ifølge Bloomberg News udviklet sig til at blive Kinas største virksomhed.

Succesen har samtidig gjort grundlæggeren af virksomheden, Jack Ma, til en af Kinas rigeste personer.

Selskabet venter fortsat fremgang de kommende år. Store investeringer i cloud computing og kunstig intelligens er blandt fokusområderne.

Også danske forretningsfolk har fået øjne op for den kinesiske netgigant.

Kødkoncernen Danish Crown indgik i august en partnerskabsaftale med Alibabas fødevareplatform Tmall.

Det betyder, at virksomhedens kødprodukter bliver tilgængelige for 488 millioner brugere direkte fra computeren eller telefonen.

- Indbyggerne i Kinas største byer køber en langt større andel af deres fødevarer på nettet, end det er tilfældet noget andet sted i verden.

- Med andre ord får vi både en afsætningskanal til vores produkter og kommer med helt i front inden for salg af dagligvarer på nettet i Kina, sagde administrerende direktør Jais Valeur, Danish Crown, i august i en skriftlig kommentar.

Alibabas regnskabsår løber fra april til og med marts.

/ritzau/
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062