23948sdkhjf

Black Friday: Sådan vil kunderne have varerne

Viste du, at du kan give dine kunder mulighed for at omdirigere deres pakker via SMS. Og at postbuddet kan ringe til kunden, hvis de ikke hører dørklokken.
Levering er en vigtig del af din netbutiks service. Derfor skal du tilbyde den fragtform, kunden ønsker.

Det er nemlig lige så populært at hente sine netkøb i kiosker og lignende, som det er at få leveret dem til døren.

Faktisk vælger over halvdelen af kunderne at få sendt deres varer direkte til en nærliggende kiosk eller dagligvarebutik, hvor de kan hente varen, når de har tid.

Mere om Black Friday

Hele denne uge har vi her på Leder Idag.dk sat fokus på, hvordan du gør din butik og din web-shop klar til Black Friday.
Læs alle artikler om Black Friday her .
Det viser en undersøgelse fra Foreningen for Dansk Internethandel.

- Langt de fleste netbutikker tilbyder i samarbejde med fragtvirksomhederne denne service, og udleveringsstederne skyder hastigt op overalt i landet. Det betyder, at forbrugerne typisk ikke skal bevæge sig ret meget for at hente varen, og samtidig kan de selv kan vælge, hvornår det passer dem at gøre det. For mange er mere en mere bekvem løsning end at sidde hjemme og lytte efter ringeklokken på et bestemt tidspunkt, forklarer Niels Ralund, der er adm. direktør i FDIH.

Stigningen i antallet af kunder, der selv ønsker at hente deres pakker skal blandt andet ses i lyset af, at PostNord Danmark i 2011 udvidede deres leveringsformer og åbnede flere udleveringssteder.

I dag har logistikgiganten over 1500 udleveringssteder, og samtidig arbejder de på at udvikle hjemmeleveringen, så varerne når frem i første forsøg:

- Det er til gavn for både pakkemodtager, netbutik og PostNord, at pakken leveres i første hug, når vi er ude på modtagerens adresse, forklarer e-handelsrådgiver hos PostNord Jørgen Fischer.

Posten ringer til dig
- Vi har bl.a. introduceret FlexChange, der giver kunden mulighed for at omdirigere pakken via en sms, ligesom vores postbude er begyndt at ringe til kunderne på telefonen, hvis vi ikke kan få fat i dem ved at ringe på døren, forklarer han på FDIH's netside.

Omkring 450.000 danske husstande har tilmeldt sig PostNords gratis pakkeordning Modtagerflex, der sikrer, at de altid leverer pakken et aftalt sted på adressen, også selvom man ikke er hjemme.

Hjælper danske webshops
Og de danske pakkeleverandørers indsats for en høj service er ikke kun til glæde for forbrugerne. Det hjælper også de danske netbutikker:

- Jeg håber, at digitaliseringen og de tilpassede løsninger, der skal gøre fragten mere effektiv, også kan være med til at gøre det billigere for netbutikkerne at sende deres varer. Vi ved nemlig, at den dyre danske fragt er med til at skubbe forbrugerne til udlandet, hvor giganterne lokker med billig eller ligefrem gratis fragt, siger FDIH-direktør Niels Ralund.

Ud over PostNord findes en lang række fragtfirmaer, der kan levere netbutikkernes varer. Blandt de mest kendte er GLS, Danske Fragtmænd og DAO365, der har godt 850 pakkeshops fordelt over hele landet.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125