23948sdkhjf

Omnichannel præger butikshandlen

Webshops og fysiske butikker begynder at gå hånd i hånd

Webhandel kan godt fungere med fysiske butikker - end på en optimeret måde. Det viser en dansk tendens. Gennem de seneste år er onlinehandlen nemlig blevet større og større, mens det tyder på, at den negative udvikling for butikker er ved at vende. Det skriver finans.dk.

Læs også: Ekspert om liveauktioner på Facebook: En fed salgskanal for de få

Der er ofte tale om “omnichannel", hvor brugeroplevelsen forbedres ved at smelte de to koncepter sammen. Et eksempel er den store webbutik Nicehair.

- Den kedelige historie er, at nogle leverandører i begyndelsen krævede, at vi havde en fysisk butik. Så vi lavede en lille butik. Men vi fik med tiden øjnene op for, at vi kunne højne vores troværdighed, hvis vi gjorde den til en forlængelse af vores univers på nettet. Så vi flyttede til større lokaler, indrettede dem lækkert under navnet Nicebeauty og ansatte et dygtigt og professionelt team af skønhedseksperter. Det blev indgangsvinklen til en helt ny form for dialog med vores kunder, siger Nicehair-stifteren Tonny Nielsen Bruun til avisen.

I 11 procent af danskernes køb på nettet havde vedkommende været i en fysisk butik for at blive klogere på varen først. Det viser de seneste tal fra Dansk Erhverv.

Kommenter på artiklen
Tip redaktionen
Redaktionen anbefaler

Send til en kollega

0.094