Boozt.com åbner kosmetikbutik i hjertet af København

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

En af de største online modeshops i Norden åbner en 500 m2 kosmetikbutik på Købmagergade til foråret 2018.

De fleste kender Boozt.com for salg af mode og kosmetik på nettet, men nu åbner modegiganten en fysisk flagship store på adressen Købmagergade 39 i København.

Butikken vil sælge kosmetik fra eksklusive brands som Estée Lauder, Clarins, Lancôme, Biotherm, Shiseido og YSL, fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.

Den nye flagship store i København er den anden kosmetikbutik, Boozt.com åbner.

Læs også: Boozt.com indgår samarbejde med Best Transport

Tidligere på året åbnede man Beauty by Boozt på RO’s Torv i Roskilde, som vakte international opsigt og figurerede på det engelske konsulenthus Insider Trends' liste over de 50 mest inspirerende detailbutikker i verden lige nu.

- Vi har det sidste års tid åbnet to fysiske butikker og opbygget så meget ekspertise og erfaring, at vi nu er klar til at åbne en flagship store på en af de mest attraktive placeringer i Købehavn, hvor mere end 30.000 potentielle kunder passerer hver dag, siger adm. direktør Hermann Haraldsson.

Læs også: Modeuge: København er Skandinaviens førende modeby

Med den nye kosmetikbutik vil Boozt.com – ligesom butikken i Roskilde – forsøge at skabe en unik butiksform med fokus på den gode kundeoplevelse.

- Rigtig mange butikker fremstår i dag ens, og det kan være svært skille dem fra hinanden. Vi vil gerne give vores kunder en helt anden butiksform, end de er vant til. Når de besøger vores Beauty by Boozt-butikker, skal det være et åndehul, hvor de får en verdensklasse oplevelse, bliver inspireret og glemmer deres travle hverdag for en stund, siger Hermann Haraldsson.

Et marked med stort potentiale
Boozt.com har siden sommeren 2017 solgt kosmetikprodukter på nettet og har indgået aftaler med mange af de store kosmetikhuse, så de nu sælger brands som Lancôme, Ole Henriksen og Biotherm.

I 2016 nåede den samlede omsætning inden for kosmetik 50 mia. kr. ifølge statistikbanken Statista. Men ifølge Hermann Haraldsson er der et stort uforløst markedspotentiale indenfor salg af kosmetik på nettet.

- Kosmetik er et godt match for os, da mode og skønhedsprodukter går hånd i hånd. Det er helt naturligt for mange af vores kunder at købe kosmetik på nettet. Vi ser et stort uforløst potentiale i kosmetikmarkedet, og den nye flagship store vil bringe Boozt-brandet endnu tættere på kunderne, afslutter Hermann Haraldsson.


Hold dig opdateret med RetailNews

Skriv kommentar
Forsiden lige nu

Bortvist Hummel-chef træder ind i smykkefirma

Habitleverandør til fodboldlandsholdet er gået konkurs

Fire tidligere Pandora-chefer stod som medejere af det ambitiøse herretøjsmærke.

Konkurrenter løb butikstyv op sammen

Eventyrsport sender nok en venlig tanke til Roskilde Jagt og Fiskeri.

H&M's Arket åbner butik i lufthavnen

Arket får en stor butik med café i Kastrup Lufthavn.

Organisationer råber smykkeindustrien op på valentinsdag

Lokkede 13-årig pige til at stjæle

Nyhedsbrev

Studie: Stoffer fra madpapir og regntøj påvirker stofskiftet

Tøj og sko på udsalg trak forbrugerpriserne ned i januar

Politiet har fundet ejeren af damejakke med en formue i lommerne

Genbrugsjakke havde tusindvis af euro i lommen

Kirkens Korshær i Ruds Vedby havde et mere end almindeligt godt fund hængende på bøjlerne.

Succesfuldt loppesupermarked for børnefamilier åbner i Slagelse

Loppesupermarked for børnefamilier har globale ambitioner

IC Group sælger mindre men tjener mere

Tøjkoncernen IC Groups omsætning faldt i første halvår. Til gengæld blev driften forbedret.

Færre kunder i amerikanske shopping-centre rammer Pandora

Pandora øger smykkesalget trods færre butikker

Pandora øgede omsætningen med 12 procent og hævede også overskuddet i 2017. Antallet af butikker skrumper.

Modeuge-direktør: Ikke så vigtigt at ligne klassisk model

Smykkebutik åbner på Ro’s Torv

Bahne dropper børnetøj efter godt regnskab

Matas-købmand starter konkurrerende kæde

Helsingør-apoteker ramt af hærværk

Zizzi udvider med butik i Skive

H&M utilfreds trods salg for 200 milliarder svenske kroner

Danske modehuse tjener flere penge

Detailhandelen oplever bedring, selv om danskerne fortsat handler mere på nettet.

Matas udvider apotekssamarbejder

Vildsvin angriber mannequindukker i tøjbutik i Tyskland

Deichmann vil til at tage penge for plastikposer

Norge forbyder mink- og rævefarme som første nordiske land

Pandora-aktien styrtbløder efter nye salgstal og strategi

Anders Boye skifter skibsmaling ud med smykker

Skobutik reddet fra ophør

Tøjbutik konkurs

Netsvindlere fortsætter år efter år

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Svensk grossist søger bæredygtige/øko hjemmevarer

Til ledere og HR: Bliv faglig opdateret i 2018

Slagter Nielsen køber levnedsmiddelgodkendte reoler

CASE: Energirapporter som investeringsværktøj!

Masser af potentiale i frivillige kæder

Victor er udlært elektriker hos EL:CON i Aarhus

ISO 9001:2015 til Alux

Mobiliteten på arbejdsmarkedet er højere end nogensinde!

Spørg Cabis eksperter gratis om fx fleksjobregler

Får du som fortjent?

Hvordan ser vores kernekompetencer ud?

Konference - Vejle investerer 11 milliarder i byudvikling

Sæt fokus på kompetencerne hos din nydanske medarbejder

JEROS A/S på messer worldwide

Andreas er udlært elektriker hos EL:CON i Aarhus

Undgå misforståelser når I ansætter en nydansker

Ergonomi i fokus

Svensk grossist søger sunde/øko/vegan hygiejne-, børne- og kæledyrprodukter

Så meget koster den nye ordning – Praktikplads-AUB din virksomhed!

Cabi-kursus 17. april: Forebyg og håndter stress

Forbo inspirerer til bæredygtigt design

Er stregkoden en støvet oldsag, der bliver fejet væk af onlinehandlen?

Innovativ svensk virksomhed søger producent af miljørigtige hygiejneartikle...

CASE: Fejl i fjernvarmeanlæg betød stort overforbrug

PALOMAT® styrker salgsteamet

Send til en kollega

0.397