23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Her er årets bedste detail-koncepter

Årets koncepter giver adgang til markedsføring via stregkoder og lader kunderne købe varer ved hjælp af ansigtsgenkendelse.

Nu er nytåret lige om hjørnet, og det er tid til at se tilbage på året der gik.

I den forbindelse har virksomheden Euromonitor kåret verdens bedste retail-koncepter inden for fire kategorier, nemlig Grocery, non-grocery, non-store og digital.

Det

skriver 365design.dk

.

Ifølge Euromonitor repræsenterer vinderne fremtiden inden for detailhandlen.

I kategorien ’grocery’ eller dagligvarer er vinderen pop-up-butikken Tao Café, der er skabt af den kinesiske onlinegigant Alibaba.

Tao Café kræver kun en smartphone. Mens man er i butikken, bliver man registreret via ansigtsgenkendelse, og når man forlader butikken, bliver pengene for de varer, man har købt, automatisk fratrukket ens konto.

I den digitale kategori er vinderen en slovensk app, der giver producenter mulighed for at lægge informationer om varerne ind på en portal, som kunderne kan få adgang til ved at scanne stregkoden.

Det giver kunderne adgang til flere informationer, og producenterne får et nyt og innovativt markedsføringsværktøj.

Vinderen af non-grocery-prisen er make-up-brandet Charlotte Tilbury, der tilbyder kunderne virtuel make-up.

Vinderen af non-store-prisen er den ungarske boghandler Book24, der tilbyder bøger via hæveautomater.

Læs

hele rapporten her

.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.064|instance-web03