23948sdkhjf

Optikerkæde vil rekruttere flere selvstændige optikere

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Den frivillige optikerkæde Nyt Syn indleder en hvervekampagne blandt selvstændige optikere.

At træde ind i en butikskæde opfattes af mange selvstændige som at påføre sig en spændetrøje, der indebærer at give afkald på den identitet, der er opbygget over år. Denne opfattelse ønsker optikerkæden Nyt Syn en gang for alle at gøre op med i en kampagne for at hverve flere selvstændige optikere. Kæden banker derfor på døren hos landets mange optikere med egen forretning for at få dem overbevist om styrken ved at være en del af et større kædefællesskab for selvstændige optikere.

– Vi vil gerne afmystificere det at komme ind i Nyt Syn. Vi har kun to krav: Du skal sælge brilleglas fra ZEISS, og der skal være et ZEISS Nyt Syn-logo på facaden. Resten er op til den enkelte optiker, og vi giver nye medlemsbutikker mulighed for at bevare deres lokale identitet og fortsat selv frit vælge deres stelsortiment. Til gengæld kan vi tilbyde et stærkt indkøbssamarbejde, velfungerende it-systemer, markedsføring og faglig sparring med dygtige kolleger, fortæller Ole Frydensbjerg, bestyrelsesformand i Nyt Syn.

Polarisering i optikerbranchen
Formanden for Optikerforeningen, Per Michael Larsen, oplever Nyt Syns vækststrategi som en konsekvens af den hårde konkurrence blandt de store kæder.

– At Nyt Syn målretter indsatsen på de uafhængige optikere kan vise sig at være en god ide, da de er karakteriseret af en høj selvstændighed, som er attraktiv for en frivillig kæde. Generelt oplever vi en tydelig polarisering i branchen, hvor nogle kun sælger produkter, mens andre også sælger en god oplevelse. Dette fokus på fagligheden, og hvordan man behandler kunden, bliver det vigtigste konkurrenceparameter i fremtiden, forudser Per Michael Larsen.

Fokus på faglighed og kvalitet
Kæden har implementeret et partnerskab med den internationale optikgigant, ZEISS, der blandt andet indebærer adgang til ny teknologi, kompetencer og produkter samt en ZEISS-certificering af alle optikere. Med partnerskabet forankret i organisationen og et fokus på vækst arbejder Nyt Syn aktivt med at kontakte selvstændige optikere. I en branche, hvor pris synes at være det eneste konkurrenceparameter, forsøger Nyt Syn at gå en anden vej.

Læs også: Dansk sælger af foie gras savner nuancer i debatten

– Vi er i fuld gang med dialog med optikere rundt i landet – dem der er mere optaget af faglighed og kvalitet end af rabatter. Nyt Syn ønsker ikke at levere de billigste standardprodukter, så vi skal differentiere os med høj kvalitet, bedre service og ved at sætte mennesket i fokus. Vores optikere skal være velkendte ansigter i lokalområdet og helst være på fornavn med kunderne, mener Ole Frydensbjerg.

Læs også: Vild udvikling i salget af grimme juletrøjer

Dialogen med selvstændige optikere har indtil nu resulteret i, at kæden udvides med to nye butikker fra 1. december – nemlig Søren Frid Optique i Roskilde og Jesper’s Optik i Næstved. Ole Frydensbjerg oplever derudover positiv interesse fra flere selvstændige optikere, og han ser derfor frem til et spændende 2018.

Mere om: Nyt Syn | optiker | tendenser
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Brillekæde vil skabe "Netflix for briller"

Få glitrende briller nytårsaften og røde briller til jul. Landsdækkende optikerkæde introducerer nu Netflix for briller.

Victoria's Secret aflyser årligt show med supermodeller

Bestseller-ejer skyder igen millioner ind i dansk modeportal

Byggemarked knopskyder: Åbner tøjbutik med fodboldunivers

Genbrugsbutikker i hele Danmark vender black friday på hovedet

Søstrene Grene vinder regional pris

Nyhedsbrev

Kgl. Hofleverandør nyskaber sit brand

Influencere og Instagram får aalborgensisk butik på verdenskortet

Instagram lokker kunder fra Asien til nordjysk modebutik.

Pandora taber penge midt i sin store rebranding

Smykkeselskabet Pandora vil nulstille sig selv for at øge salget. Det sker dog ikke uden omkostninger.

Kasi-Jespers smykkefirma har underskud og bryder selskabsloven

Revisorer fremhæver flere lovbrud hos Amazing Jewelry, der er ejet af Jesper "Kasi" Nielsens far.

Skadelige stoffer fundet i smykker fra danske forhandlere

1

60 Only-butikker lukker - og i hundredvis af nye åbner

Bestseller ryster fundamentet for en af de store tøjkæder.

Strategi: RO’S Torv vinder pris for at tænke innovativt

Vild udvikling i salget af grimme juletrøjer

Virksomheden Jule-Sweaters solgte 1.000 grimme juletrøjer i 2016. I år forventer de at sælge 60.000.

1

Topchef for H&M advarer mod at stoppe forbruget

Det vil få store sociale konsekvenser, hvis verdens befolkning køber mindre tøj, advarer Karl-Johan Persson fra H&M.

Danskere strømmer til Sverige for at shoppe

Butikspersonale hinsidan fortæller om horder af danskere i Malmø.

Ben Kingsley-lookalike stjal pelse fra strandvejsbutik

Zalando tester levering samme dag med miljøvenlige elbiler

Nu donerer taskekæde igen millioner til kræftforskning

1

Flere og flere kunder sender varer retur til netbutikker

Antallet af returneringer er i kraftig stigning, og det presser netbutikkerne. Alligevel bliver det mere udbredt med gratis retur til kunderne.

Efter kritik: Victoria's Secret bruger første plus size-model

Victoria's Secret har fået kritik for at bruge ensartede modeller. Men det ser selskabet ud til at ændre på.

Billigere tøj holder de danske forbrugerpriser nede

Priserne i Danmark stiger langsommere end i EU, hvilket giver forbrugerne flere penge mellem hænderne.

Populær japansk kæde åbner i Illum

Kvinder dikterer mænds tøjstil: Hver tredje kunde i herretøjsbutik er kvinde

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Er du til interiør - Spændende mulighed som selvstændig

Søger du Warehouse muligheder i UK?

Kan du klare presset på Black Friday?

SSI SCHÄFER forstærker salgsstyrken i Danmark

Innovative containersikringsløsninger til enhver belastning

En SME virksomhed søger miljøvenlige tøjproducenter..!

SUV´erne er populære - også at lease

Series 14-25 FRT1.

Laver du magiske sko, så leder en polsk skobutik efter dig!?

Datakrav til transportørerne

Oplad din mobil direkte i bordlampen

7 kompetencer man skal kigge efter hos en cloud infrastruktu

Skal du med til MBM Tourism Prague 2020 i Tjekkiet?

Super mulighed for at blive SELVSTÆNDIG som franchisetager

Gør op med produktionsindustriens barrierer for at etablere

Tysk SME virksomhed søger bæredygtig partner.

IT hosting udfordringer man skal overveje, når man opgradere

Isomasters servicedøre på lager til omgående levering

Hollandsk virksomhed søger produkter til udendørs sport.

Søger leverandøre indenfor hjemme og fritids produkter i EU!

Sådan undgår du Dødens Gab

Har du etiketter til årets største shoppingsæson?

Julekalender: Vind chokolade med GS1

Deltag i Nordic Cluster Meet Up 2019.

Black Friday er en af julens store handelsdage, er du klar?

Send til en kollega

0.42