23948sdkhjf

Optikerkæde vil rekruttere flere selvstændige optikere

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Den frivillige optikerkæde Nyt Syn indleder en hvervekampagne blandt selvstændige optikere.

At træde ind i en butikskæde opfattes af mange selvstændige som at påføre sig en spændetrøje, der indebærer at give afkald på den identitet, der er opbygget over år. Denne opfattelse ønsker optikerkæden Nyt Syn en gang for alle at gøre op med i en kampagne for at hverve flere selvstændige optikere. Kæden banker derfor på døren hos landets mange optikere med egen forretning for at få dem overbevist om styrken ved at være en del af et større kædefællesskab for selvstændige optikere.

– Vi vil gerne afmystificere det at komme ind i Nyt Syn. Vi har kun to krav: Du skal sælge brilleglas fra ZEISS, og der skal være et ZEISS Nyt Syn-logo på facaden. Resten er op til den enkelte optiker, og vi giver nye medlemsbutikker mulighed for at bevare deres lokale identitet og fortsat selv frit vælge deres stelsortiment. Til gengæld kan vi tilbyde et stærkt indkøbssamarbejde, velfungerende it-systemer, markedsføring og faglig sparring med dygtige kolleger, fortæller Ole Frydensbjerg, bestyrelsesformand i Nyt Syn.

Polarisering i optikerbranchen
Formanden for Optikerforeningen, Per Michael Larsen, oplever Nyt Syns vækststrategi som en konsekvens af den hårde konkurrence blandt de store kæder.

– At Nyt Syn målretter indsatsen på de uafhængige optikere kan vise sig at være en god ide, da de er karakteriseret af en høj selvstændighed, som er attraktiv for en frivillig kæde. Generelt oplever vi en tydelig polarisering i branchen, hvor nogle kun sælger produkter, mens andre også sælger en god oplevelse. Dette fokus på fagligheden, og hvordan man behandler kunden, bliver det vigtigste konkurrenceparameter i fremtiden, forudser Per Michael Larsen.

Fokus på faglighed og kvalitet
Kæden har implementeret et partnerskab med den internationale optikgigant, ZEISS, der blandt andet indebærer adgang til ny teknologi, kompetencer og produkter samt en ZEISS-certificering af alle optikere. Med partnerskabet forankret i organisationen og et fokus på vækst arbejder Nyt Syn aktivt med at kontakte selvstændige optikere. I en branche, hvor pris synes at være det eneste konkurrenceparameter, forsøger Nyt Syn at gå en anden vej.

Læs også: Byliv med venner koster unge dyrt

– Vi er i fuld gang med dialog med optikere rundt i landet – dem der er mere optaget af faglighed og kvalitet end af rabatter. Nyt Syn ønsker ikke at levere de billigste standardprodukter, så vi skal differentiere os med høj kvalitet, bedre service og ved at sætte mennesket i fokus. Vores optikere skal være velkendte ansigter i lokalområdet og helst være på fornavn med kunderne, mener Ole Frydensbjerg.

Læs også: Ny tendens: Espresso House åbner kaffebar hos Arbejdernes Landsbank

Dialogen med selvstændige optikere har indtil nu resulteret i, at kæden udvides med to nye butikker fra 1. december – nemlig Søren Frid Optique i Roskilde og Jesper’s Optik i Næstved. Ole Frydensbjerg oplever derudover positiv interesse fra flere selvstændige optikere, og han ser derfor frem til et spændende 2018.

Mere om: Nyt Syn | optiker | tendenser
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Unge mænd mistænkes for milliontyveri af eksklusive ure

I maj blev der stjålet 37 Rolex-ure fra Illum i København til en værdi af i alt over tre millioner kroner.

Sælger tøjbutik i Struer

Bornholmsk brillebutik med vokseværk

Salling Group trækker t-shirts tilbage efter kopianklager

Ilse Jacobsen slæber tøjkæde i retten

EU-Domstolen nægter Adidas eneret til tre striber

Nyhedsbrev

Pandora-direktør: Vi har forsømt vores brand

- Hvis jeg havde købt aktier til kurs 1000, der kun er en femtedel værd i dag, ville jeg også være frustreret, siger Alexander Lacik.

Pandora ramte bunden i rødt eliteindeks

Kopivarer koster milliardtab i salg og 3800 danske job

2

Bestseller udskyder byggeriet af tårn på 320 meter

Tøjkoncernen Bestseller skruer ned for tempoet med byggeriet af 320 meter højt tårn i Brande.

Kendt tøjkæde lukker ned for alle aktiviteter i Danmark

Kriseramte Abercrombie & Fitch har lukket sin flagskibsbutik på Købmagergade i København.

Matas køber succesfuldt dansk makeup-brand for 135 millioner kroner

Færre tøjkøb lægger dæmper på detailsalget i Danmark

Matas-rival har tredoblet omsætningen: Satser nu på udenlandske kunder

Krise: Modegigant lukker alle butikker i i USA

Skokæde øger omsætningen med 30 procent på et år

Strategisk satsning giver Quint et forspring i tøjbranchen

En af landets ældste tøjbutikker er dygtigst til at kombinere fysisk salg med netsalg.

Modemilliardær og stifter vil købe tøjkoncern tilbage

H&M og Bestseller afviser anklager om greenwashing

Tøjgiganter afviser forskeres anklager om, at modebranchen bruger bæredygtigt tøj som et markedsføringstrick til at holde tøjforbruget oppe.

Forskere: Modens klimatopmøde skaber misvisende billede af branchen

Bestseller og Salling Group går sammen i kampen mod Amazon

Hummel åbner 100 nye butikker i Asien

Efter mange års uafbrudt fremgang er omsætningen faldet for hummel. Men der er fremgang i resultatet og nye butikker på vej.

2

Udenlandsk gigant åbner sin første butik i Danmark

Tøjsalget lider hos Tiger of Sweden

IC Group, der ejer Tiger of Sweden og By Malene Birger, har måttet se salget falde ni procent i år.

Kopivarer: Meget mere bliver taget i tolden

Adidas sætter turbo på indtjening og salg

Flere pakker med kopivarer bliver fanget i tolden

Zalando starter 2019 med vækst

Dansk smykkefirma er begæret konkurs efter 29 år

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Uge 26 og 27 har vi solstik ☀️

Min Købmand på Godthåbsvej løfter salget med 65%

Expression har designet nogle super smarte fleksible messekit løsninger :)

Nye omlastestationer reducerer restaffaldet med 40-50 procent

CO2 neutralt website

Dennis scorer 12-taller – og er nu udlært elektriker hos EL:CON

Nyt update-magasin til medicinal.- og kosmetikbranchen

GS1 Denmarks sommerquiz

Indstilling til Danish Retail Award 2019

Nye lovkrav i Polen

Deltag i matchmaking til DanFish International 2019

Jeannett vender tilbage til Fagerhult

Tid til at stoppe wardrobing

Mange nye HR-funktioner med seneste Dynamics 365 for Talent - Måske du allerede har adgang

Stabelgitter - smuk og effektiv tyverisikring

Ubro SystemPac introducerer en ny biobaseret strækfilm

Interesseret i materialeteknologi? Og testfaciliteter?

Kvalitetes emballage til billige priser

Teknologi og innovation på folkemødet

Medlem af GS1Trade Sync? Få en komplet billedpakke med marketing- og planogramfotos for kun 100 kr

Dansk Energirådgivning deltager i innovative energioptimeringsprojekter i s...

Holdbar emballageløsning til Eplehuset

Krydderier bliver til fjernvarme

Flotte displays i naturmaterialer

Miljø og kvalitet er i højsædet hos Filippa K

Send til en kollega

0.4