23948sdkhjf

Rådgivning på sociale medier skal løfte Matas

Matas har tirsdag morgen offentliggjort regnskab for tredje kvartal samt en ny, digital strategi.
En investering på et tocifret millionbeløb i øget digitalisering og uddannelse af medarbejdere i sociale medier skal ruste Matas til fremtiden.

Det skal sikre, at materialistkæden yder rådgivning på de sociale medier, forklarer Matas' administrerende direktør, Gregers Wedell-Wedellsborg.

- Vores medarbejdere går igennem en faguddannelse, og de er uddannede i at give råd i butikkerne. Det vil vi gerne have meget mere ud på de sociale medier, siger direktøren til Ritzau Finans.

Læs også: 25-årig midtjyde sælger møbler og antikviteter til hele verden

Tiltagene er en del af den nye, digitale strategi, 4D, som Matas tirsdag præsenterede ved offentliggørelsen af sit regnskab for tredje kvartal af det skæve regnskabsår 2017/18.

Læs også: Lukkede butikker har kostet Puma millioner under corona

Strategien skal - ud over at digitalisere butikkerne og uddanne medarbejderne i brug af sociale medier - styrke nethandlen på Matas.dk og gøre medarbejdernes arbejde nemmere med digitale værktøjer.

/ritzau/
Kommenter på artiklen
Tip redaktionen
Redaktionen anbefaler

Send til en kollega

0.22