23948sdkhjf

Dansk Supermarked kritiseres for dårligt arbejdsmiljø af ansatte

De store supermarkedskæder Netto, Føtex og Bilka har et dårligt arbejdsmiljø. Det fortæller nuværende og tidligere ansatte i ny evaluering.
Jobportalen Jobindex.dk har indført et nyt område på sin hjemmeside, hvor nuværende og tidligere medarbejdere kan evaluere virksomheder som arbejdspladser.

Her ligger Dansk Supermarked, der ejer kæderne Netto, Føtex og Bilka, klart dårligst blandt dagligvarekoncernerne med samlet set kun to stjerner ud af fem mulige.

Det skriver avisen.dk.

På to områder - Karrieremuligheder og Arbejdsmiljø og Balance - får Dansk Supermarked kun to ud af fem stjerner, mens både Lidl, Meny, Rema 1000 og Spar ifølge avisen får fire stjerner for arbejdsmiljøet.

Arbejdsmiljøet ligger ellers Dansk Supermarked meget på sinde, og Bilka har givet udtryk for et ønske om, at være kendt som den bedste arbejdsplads i detailbranchen. Dansk Supermarkeds hypermarkedskæde har derfor deltaget i en sammenligning med andre virksomheder, der har givet kæden en certificering i et internationalt system, Great Place To Work.

Bedre på andre områder
Dansk Supermarked får dog betydeligt bedre karakterer på andre områder, og det er det, kommunikationskonsulent Kasper Reggelsen, Dansk Supermarked, hæfter sig ved:

- Det er selvfølgelig altid spændende, hvordan nuværende og tidligere medarbejdere vurderer virksomheden som arbejdsplads, og vi er selvsagt glade for, at vi får fem ud af fem stjerner i både ”kultur og mening” og ”samarbejde og relationer”. Og samtidig fire ud af fem i ”belønning”, skriver Kasper Reggelsen til Avisen.dk.

Kigger man enkeltvis på Dansk Supermarkeds tre kæder, får de bedre karakterer - også på arbejdsmiljøet, hvor Føtex scorer fire ud af fem stjerner og Bilka og Netto tre.

Dansk Supermarked scorer kun et et-tal, når det kommer til karrieremuligheder, men det er et af de områder, som koncernen arbejder aktivt på. I forbindelse med certificeringen til Great Place To Work sagde Christian Flø, Head of HR i Bilka, Dansk Handelsblad:

- Vi har rigtigt mange uddannelsestilbud, men vi kan se på resultatet, at vi skal være bedre til at synliggøre dem. Nogle af medarbejderne er helt unge og er her kun i kort tid, de er måske ikke så interesserede i kurser. Men vi arbejder på at gøre flere og flere kurser digitale, så man ikke skal af sted flere dage ud af huset for at få undervisning. Det, forventer vi, vil øge synligheden.

Læs historien hos Dansk Handelsblad .
Kommenter artiklen (1)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.157