23948sdkhjf

Netto skal være markant større i Polen og Sverige

Efter en stribe åbninger har Netto-kæden med nu 500 danske butikker lagt en ny, offensiv strategi, så antallet kan øges med yderligere 100 over en årrække.
Dansk Supermarked vil agere meget mere aggressivt med åbning af nye discountbutikker, skriver Finans. Netto-kæden skal derfor forsøge at ekspandere hurtigt i Polen og Sverige.

På samme tid er målet at vinde endnu flere danske forbrugere gennem åbning af op mod 100 ekstra butikker her i landet.

De ambitioner kommer fra Michael Løve, der gennem fem måneder har været chef for Netto International under Dansk Supermarked Group. Netto driver 1.365 discountbutikker i Polen, Sverige, Tyskland og Danmark.

- Netto skal være meget større i udlandet og have konsolideret vores positioner derude. Vi er for små. Tempoet har været lavere end konkurrenternes. Vi har ikke den samme kritiske masse. Det skal vi have rettet op på, siger Michael Løve til Finans.

På det danske marked er Netto den største af de fem danske discountkæder, som tilsammen sidder på over 40 pct. af dagligvaresalget til danskerne.

Netto er det seneste år vokset, efter at Kiwi-kæden med 100 butikker lukkede. Dansk Supermarked overtog en lang række af de lejemål, så 40 af de lukkede Kiwi-forretninger åbnes som Netto-butikker.

Men målet er at udvide yderligere.

- Vi er tæt på 500 i Netto og ser potentiale i op mod 600 butikker. Så vi har fortsat en pipeline med nye butikker, der bliver rullet ud. Nyåbninger kan der komme fra andre i dagligvarehandlen, der trækker sig fra butikker. Vi ser mere kynisme og realisme i markedet omkring butiksudvikling efter år med massive planer fra flere aktører, siger Michael Løve til Finans.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.142