23948sdkhjf

Matas’ nye netstrategi: Kunderne skal sælge til hinanden

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Matas satser på kundernes egne produktbeskrivelser og levering samme dag.

Det har ikke været nemt at være Matas på det seneste og skulle navigere i et marked, der er presset både på netsiden med Zalando for eksempel og på butikssiden med den fremadstormende discountkæde Normal.

Det skriver Berlingske.

Nu kommer materialistkæden med et modsvar i form af en ny digital strategi anført af tidligere direktør for coop.dk, Brian Andersen, der er blevet ansat som direktør for Matas’ e-handel.

Han vil blandt andet forsøge at skabe såkaldte ’communities’ omkring produkter.

Læs også: Normal åbner 10 nye butikker i dag - men ikke alt er, som det plejer at være...

- Når vi sælger en læbestift, er der en hel del brugere, der tager billeder af den og på sociale medier fortæller om, hvordan de bruger den, og de billeder kommer vi til at bruge, når vi får lov, så når du kigger på et specifikt produkt på hjemmesiden, kan du se, hvad folk siger om produktet, forklarer Brian Andersen.

Læs også: Ungt møbelfirma skifter showroom ud med lagersalg

Derudover skal strategien sætte strøm på leveringen af blandt andet parfumer og cremer.

- Hurtig levering er en af de ting, som lige nu er et konkurrenceparameter, men om meget kort tid er det en basisfaktor, som man bare skal have styr på, hvis man vil være med i gamet, siger detailekspert Dorte Wimmer til Berlingske.

Mere om: Matas | nethandel | Normal | Zalando
Hold dig opdateret med RetailNews

Ja, jeg accepterer Nordiske Mediers betingelser og kommunikationsvilkår

Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Matas gør coronatiltag permanente

Som en af de første store detailkæder gør Matas indsatsen mod smittespredning permanent.

Normal åbner 10 nye butikker i dag - men ikke alt er, som det plejer at være...

Flydende panodil til børn kan igen fås i håndkøb på apoteket

SSI er skeptisk over for antistoftest på apotekerne

Usikre svar på antistoftest, som sælges på udvalgte apoteker, kan give falsk tryghed, advarer virolog.

Københavnske apoteker tilbyder antistoftest for corona

I hovedstadsområdet kan man nu købe en test, der hurtigt kan give svar på, om man har antistoffer i blodet.

Danmark har fået apotek nr. 500

Nyhedsbrev

13.183 modtager dagligt nyhedsbrevet.

Annoncér i nyhedsbrevet
Se det seneste nyhedsbrev.

1

Samfundssind: Matas betaler lønkompensation tilbage til staten

Matas er vendt tilbage med raketfart efter nedlukning, og nu betaler virksomheden hele sin lønkompensation tilbage med tak.

Onlinesalg driver Matas frem - trods corona

Mindre pillepakninger er en succes i indsatsen mod selvmord

Matas tilbyder coronatest til 2500 medarbejdere

Pengene fosser ud af fitnessbranchen: Fitness World-ejer taber 40 mio. om ugen

Rekordregnskab redder Sport 24 gennem coronakrisen

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Eliteleverandør til det offentlige

Udskydelse af AM-bidrag og A-skat for aug/sep/okt

Tacho uden bøvl!

Gode ideer bliver til succesfulde produkter

Hvad kan detailhandelen lære af Corona perioden?

Fortæl hvordan din virksomhed har oplevet COVID19?

Releaseplan for Wave 2 af Dynamics 365 og Power Platformen

Skal din virksomhed pitche til Circular Procurement Congress

Vi bygger en Kran App - vil du hjælpe os?

Tag kontrol over din deklaration!

Lageret er fyldt med PALOMATer

Gratis e-fakturering - e-conomic sætter ny standard

Fokus på sikkerhedsbelysning i Danmark

Tag imod input udefra

Pomati T20 chokoladetempereringsmaskine leveret

Hvor meget BI er der i tilbuddet på en god Bordeaux?

Styrk sikkerheden for salgsordre-krediteringer

Krisenavigation og klimakamp › New Retail Day 20

Har du plads til 10 skraldespande?

K+G Wetter fremviser nyt patent

Webinar om konsignationslager og Dynamics 365 BC

Transportvirksomhed købes i Sverige

GTS Performanceregnskab 2020 er netop udkommet

Sommer og sol ;)

Columbus først med ny Verifone betalingsløsning

Send til en kollega

0.239