23948sdkhjf

Forældre ønsker hjælp til at undgå skadelig kemi

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Mere end 8 ud af 10 forældre vil gerne blive bedre til at undgå skadelig kemi, når de køber produkter til sig selv - og lige så mange efterspørger viden og inspiration til, hvad de kan gøre.

Mens mange forældre med små børn allerede gør en aktiv indsats for at styre uden om skadelig kemi i produkter til deres børn, føler de sig til gengæld udfordret, når det handler om produkter til sig selv.

Ifølge en ny undersøgelse*, som YouGov har foretaget for Miljømærkning Danmark, vil 84 pct. af danske forældre med børn mellem 0 og 6 år gerne blive bedre til at undgå skadelig kemi, når de køber produkter til sig selv.

Det fortæller Miljømærkning Danmark i en pressemeddelelse.

79 pct. efterspørger mere viden og inspiration til, hvordan de kan undgå den skadelige kemi.

- Mange børnefamilier lever en travl hverdag, hvor forældrene let kan komme til at glemme at passe på sig selv - og det er sandsynligvis en del af forklaringen på, at 8 ud af 10 forældre ikke synes, at de har tilstrækkeligt fokus på skadelig kemi, når det handler om produkter til sig selv. Det er til gengæld positivt, at så mange er motiveret til at øge fokus og efterspørger mere viden og inspiration, siger Charlotte Rajsager, chef for Marketing og Kommunikation hos Miljømærkning Danmark.

Et af de nemmeste og bedste redskaber til at styre uden om den skadelige kemi er at vælge produkter med Svanemærket eller EU-Blomsten.

Læs også: Varer strømmer ind fra Kina trods manglende sikkerhed

De lever nemlig op til skrappe miljø- og kemikaliekrav. Samtidig kender 98 % af forældrene med små børn i forvejen Svanemærket.

Derfor lancerer Miljømærkning Danmark i dag en kampagne, der sætter fokus på forældrerollen - og på de valg, som forældre træffer for sig selv og deres børn.

- Mange forældre bruger allerede Svanemærket til at styre uden om skadelig kemi til deres børn - og samme redskab kan de bruge til sig selv, for udvalget er i dag meget, meget stort. I vores nye kampagne sætter vi derfor fokus på forældrerollen, og via film og nye temasider giver vi gode råd til, hvordan man kan få bedre kemi i hverdagen og inspiration til en bæredygtig livsstil, fortæller Charlotte Rajsager.

Læs også: Det betyder nøglehulsmærket

Kampagnen "Dit valg i dag betyder alverden i morgen" kører i uge 16-18 og bliver bl.a. bakket op af 11 dagligvarekæder.

Svanemærket og EU-Blomsten findes på mere end 15.000 produkter og serviceydelser - bl.a. plejeprodukter, vaskepulver, madpapir, tekstiler, byggeprodukter, møbler, bilvaskehaller, hoteller og boliger.

Alene indenfor pleje- og hygiejneprodukter er der samlet set mere end 3.000 svanemærkede produkter at vælge imellem, bl.a. ansigtspleje, barberskum, bind og tamponer, hårpleje og styling, kropspleje, makeup, selvbruner, solcreme og tandpasta.
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Intersport og The Athlete’s Foot åbner i Lyngby

Boom i netsalget sender Matas' omsætning op

Matas' salg på nettet er tredoblet det seneste år, mens salget i de fysiske butikker til gengæld står stille.

Normal åbner butik på Christianshavn

Nu sælger Louis Nielsen næsten halvdelen af alle briller i Danmark

Optikerkæden Louis Nielsen præsterer optikerbranchens første milliardomsætning og nærmer sig halvdelen af det danske brillesalg.

Adidas sætter turbo på netsalget og hiver flere penge hjem

Tyske Adidas har øget sit salg med omkring fem procent det seneste år med fremgang i Asien og USA.

1

Vi spørger i butikken, men køber på nettet

Mere end hver tredje dansker har prøvet at gå i en butik alene for at teste en vare og derefter købe den online hos en anden virksomhed.

Nyhedsbrev

Coop-medlemmer kan nu gå til lægen online og få bonus

Ansatte i sportskæde blev straffet med isvand midt om natten

Nordens største forhandler af skiudstyr og sportstøj sendte ansatte på "krigsskole", hvor de blev straffet med isvand og manglende måltider.

Zalando får kun lidt ud af voldsom salgsvækst

Problemer med medicin i restordre bør kulegraves

Meget tyder på, at problemer med medicin i restordre er stigende.

Magasin fordobler websalget i Aalborg

Matas har fået makeover i Fredericia

Nye tal: Anti-age produkter til mænd storhitter

Nu kan recepten fornyes direkte på apoteket

Første kunde-til-kunde-basar i Danmark – webshop tager nye metoder i brug

Se alle Medlemmernes egne nyheder

PALOMAT® Forhandler 2019!

Gratis webinar: EDI-integration til Dynamics 365

Kärcher Danmark flytter til nye og større lokaler

Effektiv palleomsnøring og en sundere arbejdsstilling

EL:CON indgår serviceaftale med Fitness World på landsplan

Startkit til din messestand

Bliver selvscanning en succes?

Den rigtige brik passer ikke altid i puslespillet

Grønt og ansvarligt indkøb og levetidsforlængelse af IT

Expression har designet nogle super smarte fleksible messekit løsninger til din næste stand :)

Skal dit næste forretningseventyr være i USA?

Åbning af nyt pålidelighedslab i Aarhus

Skal du på messe?

Miljøvenlig og økonomisk emballageløsning

Navneskilte til professionel brug i din butik

Skal din virksomhed være mere innovativ?

Skyd genvej med nyt online Design Studio

Nye kasseleverandører integrerer til kontant terminalen - CashDro.

High tech-tekstil ændrer hverdagen på danske arbejdspladser

Anders er udlært elektriker med topkarakterer

Danskerne overser effektive muligheder for energioptimering

Morten er udlært elektriker hos EL:CON i Aarhus

Casper er udlært elektriker hos EL:CON – og han er også EUX-student

Efterårets messer er allerede i gang – er du?

Gratis GS1 online basiskursus

Send til en kollega

0.172