23948sdkhjf

Ny Ikea-kampagne skal tiltrække medarbejdere

En relancering af Ikea Danmarks employer-brand skal øge kendskabet til Ikea som arbejdsplads og tiltrække flere ambitiøse medarbejdere

Der er kamp om de bedste talenter i dansk detailhandel.

Med skærpet konkurrence fra onlinesalg skal fysiske forretninger trække kunder i butikken gennem gode kundeoplevelser og solid rådgivning.

For at tiltrække de dygtigste kandidater til dén opgave, sætter Ikea Danmark nu fokus på fortællingen om arbejdspladsen Ikea.

Danmarks bedste arbejdsplads inden 2020

Målet er at rekruttere ambitiøse medarbejdere med erfaring fra detailhandel - gerne op mod 100 nye ledere og medarbejdere, hvis virksomheden skal følge med væksten.

Dertil drømmer Ikea om at blive kendt som den bedste arbejdsplads inden for detail i 2020.

- Ikea er et kendt brand i befolkningens bevidsthed, men vi har ikke været gode nok til at fortælle om karrieremulighederne i Ikea. Det råder vi nu bod på med en relancering af vores employer-brand, siger Teresia Palm, der er HR-chef i Ikea Danmark, i en pressemeddelelse.

Man kan gå flere veje

Kampagnen består blandt andet af en kampagnefilm og et nyt jobunivers på Ikeas hjemmeside.

Hovedrolleindehaverne er otte medarbejdere, der fortæller om hverdagen i Ikea og deres eget karriereforløb, som har ført dem vidt omkring i virksomheden.

- Ikea rummer mange forskellige fagområder, og vi har stort fokus på både personlig og faglig udvikling. Det giver nogle helt særlige muligheder for at udvikle sin karriere under ét og samme tag – uanset om man vil gå ledervejen, specialisere sig i et område eller prøve kræfter med et helt nyt fag, siger Teresia Palm.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.096