23948sdkhjf

Butikkerne i Rebild smøger ærmerne op

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie
Kulturstationen i Skørping dannede mandag den 23. april rammerne for første netværksmøde for aktører inden for detail- og servicefaget i Rebild Kommune, fortæller kommunen i en pressemeddelelse. .

Netværksmødet var det første i en række af 5 møder fordelt over det næste år.

25 deltagende var mødt op til dagens arrangement, for at høre nærmere om det kommende forløb, og for at få indspark til detailhandlen.

Initiativet bag netværket er det lokale erhvervskontor, Business Rebild, og der er høje forventninger til, hvad den enkelte butik kan få ud af at være med.

- Detailhandlen i mindre byer er generelt set udfordret, og det kan være svært for en enkel erhvervsdrivende, at løfte opgaven med, at få skabt en interesse for at handle lokalt i de fysiske butikker, alene. Derfor er et netværk som dette ideelt til at få skabt relationer og sparre med hinanden om, hvordan man kan bidrage til at detailhandlen udvikler sig. Det er vores ambition, at butikkerne via dette netværk kan skabe relationer på tværs af bygrænserne og lære af hinandens måde at drive forretning på, så de kan sikre at de fysiske butikker i mindre byer formår at følge med udviklingen, siger erhvervskonsulent, Mia Bentsen, fra Business Rebild.

Læs også: Tesla satser på ny købekultur med salg af ny elbil

Dagens møde blev anført af detailekspert, Mikkel Pii fra Retail Consulting Company, der også kommer til at følge butikkerne på de kommende møder, hvor alt fra ledelse, salg, kundeoplevelsen og forskelligheder i din butik som styrke kommer under luppen.

Mikkels førstehåndsindtryk af deltagerne var ikke til at tage fejl af.

Læs også: Vokseværk: Her vil Silvan åbne 20 nye butikker

- Det var en dejlig start på netværket, og fedt at mærke den entusiasme der var blandt de fremmødte. Dagen var en indflyvning med fokus på udviklingen hos såvel forbrugere og detailhandel – og synliggjorde, at der er muligheder for at skabe både øget vækst og arbejdsglæde i detailhandelen. Det helt store fokus fremadrettet i netværket bliver, hvad vi i fællesskab kan gøre for hinanden – og hvordan vi kan gøre det! Som en af deltagerne sluttede af med at sige: Nu skal vi bare smøge ærmerne op og komme i gang, uddyber Mikkel Pii.

Det næste møde finder sted den 30. maj hos en lokal virksomhed i Terndrup, og her vil der være fokus på ledelse og forandring, samt hvordan kan man som butik lettest komme i gang med noget nyt, og hvordan man i byerne og i den enkelte butik kan gennemføre de forandringer, man ønsker.

Mere om: Rebild | samarbejde | strategi
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Kødkoncern ramt af nyt millionunderskud

Supermarkedskæde tjener millioner: Bedste resultat i 10 år

Nyt bryghus lader Facebook-følgere få indflydelse

Dansk bildesigner vil lave elbil til massemarkedet

Bazar-ejere i Næstved anmeldt for bedrageri

Bahnes overskud falder markant

Nyhedsbrev

Gode råd og guidelines skal gøre forbrugere mere klimavenlige

Salg til kapitalfond skærer stor luns af Nets' overskud

Regeringen skrinlægger klimamærke på fødevarer

Klimaministeren erkender, at der ikke er opbakning til mærket fra erhvervslivet men har ikke afskrevet muligheden på sigt.

Flere danskere køber kopivarer på internettet

Historisk varm sommer gav Bone's laveste resultat siden 2003

Min Købmand reagerede øjeblikkeligt og reddede måske kundes liv

Trælast-kæde får rekordår for tredje år i træk

Kontrol med vandpibetobak skærpes efter millionfejl og snyd

Hos 29 ud af 30 virksomheder, der sælger vandpibetobak, blev der sidste år opdaget fejl af Skattestyrelsen.

En mand er stukket med kniv i indkøbscenter

Tusindvis følger apotek på arabisk: Politiker frygter glidebane

På Djursland har apotekskæde fået over 6000 medlemmer på en Facebook-gruppe, hvor en ansat rådgiver kunderne på arabisk.

Nu genåbner Fætter BR efter konkurs og måneders lukning

Fætter BR åbner fem butikker i næste uge. Dernæst følger åbninger de kommende uger.

Ugens grin: Det grådige Skattevæsen

Direktør og medejer kvitter køkkenkæde i vækst

Nu giver Vestfyen den for alvor Jolly-gas

Skattekontrol: En ud af fire pakker fra Kina har fejl

Efter milliardtab: Sådan vil Aldi vinde danskerne tilbage

Byggecentrene vokser på toplinjen - men mindre end året før

Tøjmand belønnet for en god gerning

Ny formand for De Samvirkende Købmænd

Google finder seks millioner falske annoncer om dagen

Møbelhandler er gået konkurs

Arla vil igen lancere 15 nye økoprodukter

Milliardmilepæl gav champagnestemning hos Thise

Adidas løber fremgang hjem i Nordamerika og Kina

Ikea tilbagekalder Sötsak Skumtopp-flødeboller

Huslejer og kvindetøj trækker inflationen sydover

Optimera når ambitiøs bæredygtig milepæl

Lammefjorden risikerer at løbe tør for gulerødder

Sjællandsk bryghus på kanten af konkurs

Optiker på Fisketorvet hyldet for voldsom vækst

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Hvide facader med solceller

Færre sygedage pr. medarbejder

For blot kr. 26 om dagen undgår du kassedifferencer og minimere risikoen for tyveri

JEROS A/S udråbt som Årets virksomhed 2018 i Faaborg Midtfyn kommune

Vidensdeling på tværs af brancher i jagten på intelligent ruteoptimering

Julen varer lige til påske..tra la la!

Kompromisløst sortiment

Undgå den onde, digitale tvilling

Gratis webinar: Digitaliser forsyningskæderne i transporten og opnå en højere effektivitet

FKM uden kompromis

Udlært hos EL:CON - Jonas er elektriker med stort gå-på-mod

Genbrug er fremtiden, og vi er selvfølgelig hoppet med på bølgen!

DT Rullecontainer arbejder til stadighed med sikkerhed og ergonomi

Tæt samarbejde mellem universiteter og GTS-institutter

Thorsman kabeltromle vinder international designpris

Nyhed! Siegling Prolink - Plastmodulbånd Serie 15

Erhvervsministeren lyttede til argumenter for fair betalingsfrister

Kom indenfor og backstage!

Adrian er udlært elektriker hos EL:CON og vil arbejde med projekter

Nye tavlekomponenter til mindre og mellemstore bygninger

Øget efterspørgsel = flere medarbejdere

To nye medarbejdere hos SSI SCHÄFER A/S

Gratis seminar: Customer Engagement & Loyalty med Microsoft Dynamics 365

Mød Kalu på Mad & Glæde i Forum 2.-3. marts

Auf Wiedersehen LogiMAT 2019

Send til en kollega

0.23