23948sdkhjf

Hård konkurrence påvirker væksten i Vordingborg Køkkenet

| Af Trine Dam | Tip redaktionen om en historie

- Det er så nemt, at det gør ondt, og det er måske branchens allerstørste problem lige nu, siger Vordingborgs direktør om situationen i køkkenbranchen

Med en omsætning på 411 millioner kroner gik Vordingborg Køkkenet en smule frem i 2017, viser et nyligt offentliggjort regnskab.

Læs også: Matas i Vordingborg beskudt med luftgevær

Køkkenkæden øgede også lige præcis sit overskud, der i 2017 var på 29,9 millioner kroner mod 29,8 millioner kroner året før.

Et resultat, direktør Hjalmar Hansen er ganske godt tilfreds med i en branche, hvor pumperne i øjeblikket kører på højtryk.

- Der er gang i køkkenbranchen. Det er så nemt, at det gør ondt, og det er måske branchens allerstørste problem lige nu, siger Hjalmar Hansen.

Han uddyber:

Læs også: Storcenter bliver dyrt for detailhandlen i Vordingborg

- Der dukker rigtig mange nye små butikker op. Det er dem, der vil falde først fra, når konjunkturen vender. Men det giver altså en øget konkurrencesituation, og lige nu ser vi faktisk en større vækst i udbuddet end i efterspørgslen, siger han.

Arbejder på et koncentreret marked
Hjalmar Hansen kan ikke huske, at konkurrencesituationen i de enkelte byer nogensinde har været så intens, hvilket er en af grundene til, at Vordingborg Køkkenet ikke vækstede mere i 2017. 

Hjalmar Hansen mener således, at køkkenkæden har opnået det, den kan, med de 26 butikker, der er i dag.

- Vi arbejder på et meget koncentreret marked. De konkurrenter, vi er oppe imod, har mange flere butikker og arbejder på mange flere markeder, fortæller Hjalmar Hansen.

Nye butikker på vej både ude og hjemme
Vordingbrog Køkkenet er da også en af de kæder, der omsætter for mest pr. butik. Derfor mener Hjalmar Hansen, det kan blive svært at presse citronen yderligere.

Derfor er kæden også i gang med at se på, hvordan den kan øge antallet af butikker i Danmark og i udlandet. Mere vil Hjalmar Hansen ikke afsløre på nuværende tidspunkt.

Det her er en strategisk overvejelse. Det handler ikke om, at vi bare skal åbne endnu en butik. Derfor bliver det ikke i morgen, at vi melder noget ud, men det bliver, fastslår han.

2018 vil derfor være "business as usual" for køkkenfirmaet, men med en stor arbejdsbyrde i forhold til strategisk planlægning. 

- Og så skal vi bare udnytte markedet. Vi er vækstet igen i 2018, så det går bare derudaf, fortæller Hjalmar Hansen.

Vordingborg Køkkenet A/S
t. kr. 2017 2016
Nettoomsætning 411.386 402.171
Resultat af ordinær primær drift 37.972 37.807
Resultat før skat 38.400 38.361
Årets resultat 29.937 29.844
Balancesum 117.519 115.675
Egenkapital 54.196 54.059
Antal ansatte 181 179
Regnskabsåret blev afsluttet 31. december 2017.
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Tallerkener og glas er ikke nok: Kendt designfirma vil også lave spisebord og stole

Her er Danmarks bedst omtalte varemærker

Supermarkedskæde holder skansen som Danmarks bedst omtalte varemærke, men der er også nyheder i top 10.

Danskerne skal kunne styre uden om farlige kopivarer

Stark: Topchefens turnaround krævede nye ledere

Nyopstartet trælast lukker fem måneder før tid

Ny mini-Silvan hitter på Frederiksberg

Nyhedsbrev

Byggemarked får et løft i ny bygning

Tyske luksuskøkkener kommer til Danmark

Ægtepar gennem 50 år arbejder stadig fuldtid på elektronikforretning

Efter brand: Møbelbutik rykker ind i lukket dagligvarebutik

Kæde har haft succes med salg af maling

Tæppecenter lukker efter 27 år

Topresultater: Tre kvinder styrker Stark

Ny ledelse har skabt det bedste resultat i syv år i Danmark og udvidet med flere butikker

Ejer efter lagerbrand: - 99 procent er totalskadet, men jeg tror ikke, mine sofaborde er futtet af

Livsstilsbutik har flere interesserede købere

Nyt city-byggemarked skal opfylde lejlighedsejernes behov

Fredag 18. januar slår Silvan dørene op for et af landets mindste butikker for gør-det-selv-folket

Manglende løn: Isenkramselskab erklæret konkurs

Ombygning: Glæder sig over butikscenters udvikling

Møbelforretning brændt på Fyn

Kæde er tættere på første butik på Bornholm

Dårlig økonomi: Kæde lukker 15 butikker

1

Salling Group og Coop melder sig ind i kampen for Visadankortet

Imerco renoverer med respekt for historiske lokaler

Møbelforhandler: Mindre lokaler skal hjælpe på salget

Butikscenter har endelig fuldt udlejet

Ny Jem & Fix er klar til foråret

Jysk skaber 200 nye jobs i Irland

Grønt lys: Bygma opkøber konkurrenten

Isenkram-grossist overtager konkursramte Bovictus

Antallet af unge misbrugere af lattergas overrasker forsker

Nu klapper fælden i kopisager

50 mister jobbet: Boligvare-grossist går konkurs

Medarbejder satte ny rekord hos Søstrene Grene

Disse julegaver hitter hos Imerco

Køkkenkæde åbner i København: Her er Designas nye flagskib

Endeligt: Egetæpper-fond fremsætter købstilbud

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Gratis rapport til dig: Ny undersøgelse blandt detail- og produktionsvirksomheder

Billy Regnskabsprogram tilbyder automatisk årsregnskab og selvangivelse

Gerflor DLW leverer 25.000 m2 linoleum til nyt psykiatrisk center i DNU

GEPIR – Stregkodernes gratis telefonbog

Pressemeddelelse: AMCS overtager Recy Systems

Forlæng levetiden og sikkerheden på din betalingsterminal - tjek: www.ctcoinshop.dk

Fokus på sourcingstrategi giver endnu flere kundefordele...

NYHED! Prolink Serie 13-0 CTP og Serie 13-34 FLT

600 mio. kr. skal give et teknologisk boost

Træt af madspild?

NRF 2019: Nye teknologier i den fysiske butik

3 x hurtigere pallehåndtering = spar tid

Bliv opdateret på det seneste nye om bioplast

NRF 2019: Online tracking i den fysiske butik

Må du genbruge dine stregkoder?

NRF 2019: Customer Experience

Effektiv, sikker og let kontanthåndtering

Torsdag den 31. januar: Kom til Festival for selvstændige helt gratis

Gerflor er officiel sponser for VM I HERREHÅNDBOLD 2019

Årets økologiske lancering

Find vej til danske testfaciliteter

Nyhed: Få de basale bogføringsværktøjer helt gratis med Billy Basic

Hvordan overvinder butikkerne udfordringen med at møde kunderne både offlin...

Strategi for din messe.

Et nyt og spændende år i vente hos PALOMAT®

Send til en kollega

0.158