23948sdkhjf

Naturli’ Foods er først med dansk plantebaseret koldskål

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Årligt spiser danskerne 12 mio. liter koldskål. Naturli’ Foods er nu på markedet med den første danskproducerede koldskål, som er 100 pct. plantebaseret.

Det er svært at nævne en mere ikonisk sommerspise end den gode, gamle koldskål.

Hver sommer har den haft sin faste plads i køleskabet landet over. 12 mio. liter koldskål bliver solgt om året – alene 9,1 mio. liter i højsæsonen.

Naturli’ Foods er først på markedet med en dansk produceret plantebaseret koldskål, fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.

- Sol og sommer er bare lig med koldskål. Koldskål er danskernes foretrukne sommerspise, så selvfølgelig skal den også kunne fås i en 100% plantebaseret version. Vi har brugt hele den kolde, lange vinter på at udvikle sommerens store hit i samarbejde med Coop, som også havde et stort ønske om at tilføje en plantebaseret koldskål til deres sortiment, siger Henrik Lund, direktør for Naturli’ Foods.

Planter er det nye sort
Den nye koldskål er fra 7. maj i alle Coops godt 1200 butikker landet over. Og den skiller sig ud både i indhold og udseende.

- Den nye koldskål er i sort karton, fordi vi mener, at planter er det nye sort. Vi har sendt køerne på sommerferie, sluppet hønsene fri og baseret vores nye koldskål på mandler i stedet for. Danskerne har sat gang i en vaskeægte madrevolution, hvor flere og flere gerne vil skifte animalske fødevarer ud med det plantebaserede. Den mandelbaserede koldskål er bare endnu et godt eksempel på fremtidens mange nye plantebaserede fødevarer, siger Henrik Lund.

Læs også: Naturli’ Foods anmeldt for at bruge ordet "latte"

Analysechef Lars Aarup fra Coop siger om udviklingen:

- Tendensen er klar. Forbrugerne er nysgerrige på fødevarer lavet på planter. Menukortet er blevet meget bredere, og mange har lyst til at prøve nye fødevarer. Mange – især yngre – går op i, hvad de spiser. Vi ved, at hensynet til egen sundhed, klima og dyrevelfærd er bevæggrunde for at spise mere plantebaseret. Nu kommer en så traditionsrig spise som koldskål lavet på planter. Det bliver spændende at følge modtagelsen.

Smagen er ikke til forhandling
Koldskålen er kendt for sin ikoniske smag. Derfor har hovederne været lagt i blød hele vinteren for at ramme den helt rigtige smag af dansk sommer.

Læs også: Kampagne fra vegetarer sammenligner kød med cigaretter

- Alle elsker koldskål og har derfor en holdning til, hvordan den skal smage. Vi har gjort os meget umage med den gode smagsoplevelse i udviklingen af den nye variant. Den skal have fylde og være syrlig, og det har vi ramt med citron og æble, siger Henrik Lund, der forventer, at mange forbrugere vil vælge den nye koldskål til sommermåltidet.

Prisen bliver 17,95 kr. for en liter i vejledende udsalgspris, og koldskålen føres i alle Coops godt 1200 butikker landet over fra den 7. maj: Kvickly, SuperBrugsen, Fakta, Dagli’ Brugsen og Irma.



Hold dig opdateret med RetailNews

Kommentarer

Kai Holm Jensen
Må man skrive koldskål på emballagen, er det ikke reserveret til mælkeprodukter, jvf seneste udmeldinger fra EU og Frankrig har jo som bekendt reserveret betegnelser der kan henføres til animalske produkter til netop animalske produkter? vildledende markedsføring?

Dennis Vedel Broch
Den smager på ingen måde af koldskål. Det er lige fra smag til konsistens. Den mangler noget syre og smag, Den en konsistens som er sådan lidt vandig/tynd. Jeg må indrømme at jeg følte mig noget skuffet da jeg smagte den. Den bliver ikke købt igen

Skriv kommentar
Forsiden lige nu

- Mejeriprodukter indeholder mælk – hvor svært kan det være?”

Tre ton frikadeller med metal i tilbagekaldes

Lokal købmand var lukningstruet: Nu betaler kunderne forud

I Bøvlingbjerg har købmanden fået kunderne til at handle lokalt.

Prognose: Kiosker vil miste 18 pct. af omsætningen

De kommende 10 år vil landets kiosksektor tabe to milliarder kroner, forudser eksperter.

Odense har Danmarks bedste Jysk-butik

Irma gør black friday til "Friday Donation"

Nyhedsbrev

Nespresso vil tættere på de danske kunder

Nespresso har fravalgt supermarkeder til fordel for egne "boutiques" og loyalitetsprogrammer. Nu forsøger virksomheden en ny strategi med pop up-shops forskellige steder i Danmark.

Købmænd: Stærke anbefalinger fra Vækstteam

Regeringen vil gøre det dyrere at være butikstyv

Et nyt regeringsudspil skal gøre det sværere for organiserede kriminelle at begå tyverier mod danske butikker.

1

Politiformand om tyverier: Har måttet prioritere benhårdt

Politiet har måttet prioritere benhårdt, siger Claus Oxfeldt om butikker, der oplever tyve komme igen og igen.

Naturli’ Foods anmeldt for at bruge ordet "latte"

Virksomheden trækker produktet tilbage - og direktøren trækker på smilebåndet

1

Tv2 sætter fokus på butikstyverier

Statistikken siger, at der er færre tyverier, men butiksejerne siger noget andet. Og politiet har ikke tid.

Julekalender fra Thisted Bryghus revet væk

Domino's udnytter smuthul til at slette smileyrapporter

Efter hygiejneskandaler har Domino's brugt ejerskifter til at skjule kritiske smileyrapporter for deres kunder.

Rødkålen er stresset: Kan få konsekvenser for julemiddagen

En grøntsagsproducent fra Samsø frygter, at rødkålene slipper op inden juleaften.

Mælk har aldrig været så dyrt som nu

To kæder vil forvandle sort fredag: Samler ind til lokal julehjælp

Kvickly og SuperBrugsen gør Black Friday til Give Back Friday. Donerer 1 million til julehjælp. Og kunderne kan også være med

Kiosker i Istedgade sælger ulovlig potensmedicin

Tre ud af otte kiosker i Istedgade i København sælger ulovlige Viagra-kopipiller. Det kan være farligt, vurderer overlæge.

Aldi: Vi garanterer ordnede forhold

Coop-butikker kommer online

I dag begynder Coop en sammensmeltning mellem udvalgte butikker og Coop.dk MAD.

Bagere uddeler gratis surdej til hjemmebrug

Op til Homemade Bread Day 17. november fejrer Guldbageren 30-årsdag med at uddele surdej over hele landet.

Irma kåret som Danmarks Mest Anbefalede Virksomhed

Salling-donation til kystplastprojekt

Føtex i Thisted skaffede penge til lokalt kystprojekt.

Dansk Retursystems nye fabrik får højteknologisk udstyr fra tyske Stadler

Varmrøget laks tilbagekaldes efter fund af listeria

Mus blev dyr for Netto i Thisted

Brød-iværksætter spejder mod udlandet

Ny Netto i Jels

Frugt og grønt er fyldt med pesticidrester

Hver femte dansker holder Mortensaften

Kasserede østjyske tomater bliver forvandlet til gourmet-ketchup

Risiko for metalstykker: Ymerdrys og rasp tilbagekaldes

Dagrofa bøvler med plastik i cheddarposer

Britisk tobakskæmpe opbygger stort smøglager før brexit

Hanegal dropper aluminium i postejbakken

Ny mand på posten i Dagli’Brugsen

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Søger du også en butiksassistent?

Er du Interesseret i IoT-teknologier og design?

Q-System har stor succes med pallelogistik i Spanien

Sort fredag

PALOMAT® udvider forhandlernetværket!

Kursus: Den svære samtale om sygefravær/mistrivsel - 5.3.2019

Vi styrker teamet hos PALOMAT®

EL:CON har færdigmeldt og afleveret projekterings- og installationsentreprisen på Aarhus Teater

Vær med og få mere viden til dit arbejde - uden beregning

Ferske kalkuner til Thanksgiving den 22. november

Implementering af AMCS Intelligent Optimering software til ruteplanlægning gennemført hos CNC

Så er vi igang på FoodTech messen - kig forbi!

Elsikkerhed og EMC i ét og samme hoved

Velkommen til Gs1 Denmarks julekalender 2018

Opret jobannonce nemt og gratis på Jobnet for Arbejdsgivere

Kontanter er forsat et væsentligt og betydeligt betalingsmiddel

Oplev PALOMAT® på dette års FoodTech messe

Har I også udfordringer med manuelle tunge løft?

Kursus 6.2.19: Forebyg og håndter stress

Mød os på Foodtech 2018

Sikker rekrutteringsproces på Jobnet for Arbejdsgivere

Har I også udfordringer med manuelle tunge løft?

Webinar: Bliv knivskarp på dimensioneringssoftwaren Ecodial

Sverige indfører obligatorisk elektronisk fakturering

JEROS opdatere deres velkendte kassevasker

Send til en kollega

0.27