Naturli’ Foods er først med dansk plantebaseret koldskål

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Årligt spiser danskerne 12 mio. liter koldskål. Naturli’ Foods er nu på markedet med den første danskproducerede koldskål, som er 100 pct. plantebaseret.

Det er svært at nævne en mere ikonisk sommerspise end den gode, gamle koldskål.

Hver sommer har den haft sin faste plads i køleskabet landet over. 12 mio. liter koldskål bliver solgt om året – alene 9,1 mio. liter i højsæsonen.

Naturli’ Foods er først på markedet med en dansk produceret plantebaseret koldskål, fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.

- Sol og sommer er bare lig med koldskål. Koldskål er danskernes foretrukne sommerspise, så selvfølgelig skal den også kunne fås i en 100% plantebaseret version. Vi har brugt hele den kolde, lange vinter på at udvikle sommerens store hit i samarbejde med Coop, som også havde et stort ønske om at tilføje en plantebaseret koldskål til deres sortiment, siger Henrik Lund, direktør for Naturli’ Foods.

Planter er det nye sort
Den nye koldskål er fra 7. maj i alle Coops godt 1200 butikker landet over. Og den skiller sig ud både i indhold og udseende.

- Den nye koldskål er i sort karton, fordi vi mener, at planter er det nye sort. Vi har sendt køerne på sommerferie, sluppet hønsene fri og baseret vores nye koldskål på mandler i stedet for. Danskerne har sat gang i en vaskeægte madrevolution, hvor flere og flere gerne vil skifte animalske fødevarer ud med det plantebaserede. Den mandelbaserede koldskål er bare endnu et godt eksempel på fremtidens mange nye plantebaserede fødevarer, siger Henrik Lund.

Læs også: Slagterbutikker lukker på stribe

Analysechef Lars Aarup fra Coop siger om udviklingen:

- Tendensen er klar. Forbrugerne er nysgerrige på fødevarer lavet på planter. Menukortet er blevet meget bredere, og mange har lyst til at prøve nye fødevarer. Mange – især yngre – går op i, hvad de spiser. Vi ved, at hensynet til egen sundhed, klima og dyrevelfærd er bevæggrunde for at spise mere plantebaseret. Nu kommer en så traditionsrig spise som koldskål lavet på planter. Det bliver spændende at følge modtagelsen.

Smagen er ikke til forhandling
Koldskålen er kendt for sin ikoniske smag. Derfor har hovederne været lagt i blød hele vinteren for at ramme den helt rigtige smag af dansk sommer.

Læs også: Nu åbner Irma i Illum

- Alle elsker koldskål og har derfor en holdning til, hvordan den skal smage. Vi har gjort os meget umage med den gode smagsoplevelse i udviklingen af den nye variant. Den skal have fylde og være syrlig, og det har vi ramt med citron og æble, siger Henrik Lund, der forventer, at mange forbrugere vil vælge den nye koldskål til sommermåltidet.

Prisen bliver 17,95 kr. for en liter i vejledende udsalgspris, og koldskålen føres i alle Coops godt 1200 butikker landet over fra den 7. maj: Kvickly, SuperBrugsen, Fakta, Dagli’ Brugsen og Irma.



Hold dig opdateret med RetailNews

Kommentarer

Kai Holm Jensen
Må man skrive koldskål på emballagen, er det ikke reserveret til mælkeprodukter, jvf seneste udmeldinger fra EU og Frankrig har jo som bekendt reserveret betegnelser der kan henføres til animalske produkter til netop animalske produkter? vildledende markedsføring?

Dennis Vedel Broch
Den smager på ingen måde af koldskål. Det er lige fra smag til konsistens. Den mangler noget syre og smag, Den en konsistens som er sådan lidt vandig/tynd. Jeg må indrømme at jeg følte mig noget skuffet da jeg smagte den. Den bliver ikke købt igen

Skriv kommentar
Forsiden lige nu

Amazon vil bygge 3000 fysiske nærbutikker

Internetgigantens nye butikker skal konkurrere med 7-Eleven.

Coop svarer igen med viral video

Hungry er på pengejagt

Australien giver op til 15 års fængsel for at forurene mad

Australsk fænomen med at stikke nåle i jordbær i supermarkeder fører til højere fængselsstraffe for at forurene mad.

Vestager opgiver skattesag mod McDonalds

Bagmandspolitiet: Hesalights Starbucks-kontrakt er et falsum

Kontrakt til en værdi af 367 millioner kroner blev fundet i en pose under ransagning af Hesalight-direktørs hjemmeadresse

Nyhedsbrev

Hester og Bjarke fra Samsø er Årets Økologer

For andet år i træk kårer Netto og Økologisk Landsforening Årets Økolog. Hester og Bjarke driver Yduns Have i Alstrup på Samsø.

Øl med hash: Carlsberg ser tiden an

Burgerkæde overtager ikonisk restaurant

- Jeg tror bare, at de fandt et sted, som de bare vil have

Danskerne køber økologi på nettet som aldrig før

Prinsesse Marie på besøg i FødevareBanken

Coop gør butikkerne digitale

Wi-Fi bliver fundamentet i at gøre butikkerne digitale og skabe nye løsninger til kunderne.

7-Eleven uddelte priser til årets bedste leverandører

Over 75 tons “grimme” tomater er reddet

De sagde nej til Magasin, men ja til Onkel Thomas

Starbucks spiller stor rolle i svindelsag om halv milliard

Stifteren af Hesalight A/S, Lars Nørholt, nægter sig skyldig i alle anklager i sag i Retten i Roskilde.

Fakta-direktør bliver chef for Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen og Fakta

Efter et succesfuldt turnaround i Faktakæden får Stina Glavind væsentligt mere ansvar i sin nye stilling.

Personalet tager skraldet, når røveren slår til

Det går hårdt udover butikspersonalet, når røvere eksempelvis slår til mod supermarkeder. Derfor er det bekymrende, at antallet af røverier er steget, mener HK Handel.

Netto gør det mere attraktivt at pante poser

For at få endnu flere udtjente poser retur hæver Netto nu panten og introducerer nye poser af genbrugsplast til fordel for naturen.

Coca-Cola undersøger muligheder for cannabis-drik

Kaffekæden Riccos udskyder udlandsplaner

Flere partier vil indføre aldersgrænse for køb af lattergas

Lattergas er blevet et populært rusmiddel blandt mange unge. Nu vil flere partier indføre aldersgrænse for køb af gassen.

Kvickly i Odensebydelen Dalum solgt

Købmand vil give nøglen til kunder uden for åbningstiden

- Når det kan fungere godt på bibliotekerne, så kan jeg ikke se, hvorfor det ikke også skulle fungere godt her, siger den vestjyske Let-Køb-købmand.

Danske unge: E-smøger er yt

Karen Hækkerup stopper i Landbrug & Fødevarer

E-smøger spreder sig som en epidemi i USA

Mærsk investerer i mindre madspild

Nemlig.com har solgt over 100.000 måltider på en måned

Bisca tilbagekalder Honningsnitter med mug på

Op mod 20 smadrede pizzeria i Aarhus

Høsten var 30 procent ringere end normalt

Plastflasker får nyt liv i flyverdragter i Føtex og Bilka

Unge fritidsjobbere må kun udføre lettere arbejde

Mug får Orkla Foods til at tilbagekalde læskedrik

Vi samler plast som aldrig før - kun 15 procent genbruges

Se alle Medlemmernes egne nyheder

20 års jubilæum hos PALOMAT®

Dansk pilfingersikring er populær i USA

Mave & Hjerte er vejen til innovation hos Peter Larsen Kaffe

Taiwan virksomhed søger leverandører af chokolade, slik, kiks, chips og drikkevarer

PALOMAT® udvider marketingteamet

Detailhandlens Fagprøvepris og Danish Retail Award 2018

FDIHs e-handelskonference og messe - vil du klare dig i giganternes æra?

Tagintegrerede solceller i klassiske teglstens tage

Ny kontaktchef med solid bureauerfaring

Stormøde for sikringsansvarlige hos Alux

Kølerum til jægeren

MENY i Præstø oplever endnu større succes efter køb af ny røgovn

Vejle 24.10: Opkvalificer dine medarbejdere eller luk din virksomhed!

Kristian er udlært elektriker hos EL:CON – og vil gerne lære mere

Dine data er i høj kurs. Passer du godt nok på dem?

Svendborg 10. oktober: Fra tanke til handling - nye løsninger skal i spil

Seminar: Rundt om Dynamics 365

Byens Ejendom afholder konferencen - Ringsted: De store projekter 4. oktober 2018

JEROS A/S på vej på IBA 2018

Glasvægge giver åbenhed i nyt kræftbehandlingscenter

Et litauisk firma søger leverandører eller producenter af køkkenvask i rust...

Hvad er din drøm?

Nye kabelbakker til fiberoptiske kabler i datacentre

Sommeren 2018 fik elprisen til at stige

Prolink Serie 5 kurve og spiral plastmodulbånd.

Send til en kollega

0.203