23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Priskrig: Coop åbner ny slagmark

Coop taber i prissammenligninger, og det får nu organisationen til at slå på andre parametre.

I løbet af de senere måneder har der fundet en priskamp sted mellem først og fremmest Coop og Dansk Supermarked, hvor våbnet blandt andet har været helsidesannoncer med prissammenligninger i de store dagblade.

I rene prissammenligninger taber Coops butikker som regel, og det får nu organisationen til at svare igen med en ny annonce.

Det

skriver Dansk Handelsblad

.

I den nye annonce sammenligner Coop ikke bare priserne, men sætter dem også i sammenhæng med for eksempel indhold af pesticider i frugt og grønt, bærdygtig emballage uden hormonforstyrrende stoffer og dyrevelfærd.

- Danske aviser er fyldt med annoncer fra dagligvarekæder, der sammenligner boner. Tag dem med et gran salt. Alt afhænger jo af de varer, der er valgt ud. Og så gælder sammenligningen altid kun prisen. Du kan f.eks. ikke se, hvor meget omtanke, der ligger bag hver vare. Derfor har vi indrykket en anderledes bon-annonce, der viser netop det, lyder annoncebudskabet fra Coop.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.211