I løbet af de senere måneder har der fundet en priskamp sted mellem først og fremmest Coop og Dansk Supermarked, hvor våbnet blandt andet har været helsidesannoncer med prissammenligninger i de store dagblade.
I rene prissammenligninger taber Coops butikker som regel, og det får nu organisationen til at svare igen med en ny annonce.
Det
.
I den nye annonce sammenligner Coop ikke bare priserne, men sætter dem også i sammenhæng med for eksempel indhold af pesticider i frugt og grønt, bærdygtig emballage uden hormonforstyrrende stoffer og dyrevelfærd.
- Danske aviser er fyldt med annoncer fra dagligvarekæder, der sammenligner boner. Tag dem med et gran salt. Alt afhænger jo af de varer, der er valgt ud. Og så gælder sammenligningen altid kun prisen. Du kan f.eks. ikke se, hvor meget omtanke, der ligger bag hver vare. Derfor har vi indrykket en anderledes bon-annonce, der viser netop det, lyder annoncebudskabet fra Coop.