Stærk symbolværdi i Dansk Supermarkeds navneskifte

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Organisationen lægger afstand til imaget som pengeglade købmænd.

Med navneskiftet i Dansk Supermarked, der fra 1. juni skal til at være kendt som Salling Group, lægger organisationen en distance til det pengefikserede image, som den har haft i tiden under A. P. Møller -Mærsk.

Det skriver Berlingske i en analyse i dag.

- Navneskiftet er et endeligt opgør med en årrække, hvor vi kender dem som A. P. Møllerejet, og hvor de konstant skulle præstere. Det er meget naturligt, at de nu, da de ikke længere er afhængige af, hvad der foregår på børsen eller hos en kapitalist, kan tænke mere langsigtet og vise, at de også lægger vægt på andre ting end at tjene penge, vurderer Henning Bahr, der er direktør i Retail Institute Scandinavia.

Læs også: Salg: Lollandscentret kan løftes med ny aktiv ejer

Tidligere informationschef i Dansk Supermarked, Erik Eisenberg, der i dag er direktør og partner i PR-og reklamebureauet Aros Kommunikation, er enig i den analyse og påpeger samtidig, at Salling Fondene er kendte for at dele penge ud til gode formål.

Læs også: Netto mærker markant effekt af skjulte cigaretter

Det er naturligt, at virksomheden gerne vil signalere, at man også handler med samfundssind, når man handler hos Føtex, Bilka, Netto, Salling og på wupti. com, forklarer han.



Hold dig opdateret med RetailNews

Skriv kommentar
Forsiden lige nu

Ny sandwichcafé åbner i Friis Shoppingcenter

Med deres fem forretninger i det centrale Aarhus er Anettes Sandwich et veletableret navn. Nu kommer sandwichbaren også til Aalborg

Tyve troppede op i Rema 1000 med løvblæser

Mørkøvs nye Netto er snart klar til åbning

Store planer for SuperBrugsen i Ullerød

Byggeriet er gået i gang: Netto åbner ny butik

RO’s Torv får et univers af chokolade

Nyhedsbrev

WeDoBurgers lukker og slukker

Tyv kørte sig selv gennem flaskeautomat

Partier tøver med højere afgifter i kampen mod cigaretter

100 klimasikrede P-pladser til ny Lidl i Hedensted

Når Lidl slår dørene op for sin nye butik i Hedensted, indvies også et helt nyt klimasikret parkeringsareal, som håndterer både regnvandet fra taget og p-pladsen.

Kræftens Bekæmpelse: En cigaretpakke skal koste 100 kroner

Økologisk æbleproduktion crowfundede sig til 1,4 millioner kroner på seks timer

Projektleder ved Coop har aldrig set noget lignende

Rekordsalg af is og sodavand

Over 10.000 kunder står på venteliste til Nemligs måltidskasser

Netto mærker markant effekt af skjulte cigaretter

I en måned har Netto haft skjult sine cigaretter, så kunder har skullet bede om dem. Det har sendt salget ned.

Netto åbner ny butik i Mørkøv

Tørken giver flottere juletræer i år

Nu lover detailkæmperne at halvere deres madspild

En lang række store virksomheder går sammen i nyt initiativ og vil for første gang vise forbrugerne, hvor meget de smider ud.

Jordbæryoghurt trukket tilbage over hele landet

Lidl lancerer app med digital kundeklub

Lidls nye app følger den digitale trend i detailbranchen, siger detailekspert Dorte Wimmer.

Manuel fejl gav for gode fødselsdagspriser på Bilka.dk

Mand accepterer fængselsstraf for røveri af seks øl

Gadesalget i København er præget af en rå stemning

Omfanget af gadesælgere i København er femdoblet siden 2010. Konkurrencen er blevet rå med vold, trusler og hærværk, siger sælgere.

Drastisk prisfald på svin: Hver enkelt gris bliver solgt med underskud

Priserne er faldet med en fjerdedel på et år. Hjælpepakke kan ikke redde tabet, vurderer rådgiver.

Roundup-producent skal betale 1,9 milliarder til kræftsyg mand

1

Statsadvokaten dropper anke i sag om slikfusk for 22 millioner kroner

Lidl leverer maden til sæsonens mest vindende cykelhold

Arla pumper 400 millioner kroner i sit guldæg

Tørken står til at koste landbruget 6,4 milliarder kroner

Kødproducenter vil også være kødfri

Giftigt mel tilbagekaldes

Just Eat vil også levere morgenmad

Coop tilbagekalder frikadellepølser på grund af gas

Lidl tilbagekalder hakkede tomater med basilikum - og plast

Heineken havde et stort hår i øllen i første halvår

Danskerne river rosé ned fra hylderne i sommervarmen

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Stærk branding af Sirius

Brøndsholm´s efterår/vinter 2018 brochure er på gaden nu

Webinar: Bliv skarp på Canalis strømskinner på bare 30 minutter!

Sygefravær handler også om kulturen i din virksomhed

Novo Nordisk: Vi vinder tid med standarder

Fordele og ulemper ved at købe mobil med abonnement

EFFEKTIV nedkøling af kølerum

David er udlært elektriker hos EL:CON i Viborg

Vejen til innovative løsninger går gennem produktudvikling

Nogle gange det helt i orden at springe over, hvor gærdet er lavest.

Messetiden står for døren

Irsk personlig pleje virksomhed søger brands til salg i Irland

Du kan nu indstille Danmarks mest socialt ansvarlige erhvervsperson

For mindre end 20 kr. om dagen kan du gøre trælse kø-kunder til tilfredse købe-kunder

Vil du med på fremtidens fødevaremesse?

Strategi for din messe. - Er det virkelig nødvendigt?

Jobskabelse i Svendborg - vær med 10. oktober

Byens Ejendom afholder konference om emnet "Selvkørende biler"

Dansk Energirådgivning A/S etablerer kontor i Østdanmark

Tysk distributør af hår- og modeprodukter søger nye hårpleje produkter

Derfor er SMVdanmark imod revisionspligt

Lad os hjæpe dig klar til messen :)

Hvad kan vi gøre i forhold til korttidsfraværet?

Kampgejst og teamspirit hos Dansk Halbyggeri

Tid til en pause?

Send til en kollega

0.172