23948sdkhjf

Herretøjskæden Mr vil erobre markedsandele med B2B-koncept

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Ifølge brancheekspert giver tiltaget kæmpe fordele for de professionelle kunder.

Dagens forbruger vil have convenience – det skal være nemt og bekvemt at gøre sine indkøb.

Med Mr Business, et nyt lokalforankret koncept målrettet salg til virksomheder, gør den landsdækkende tøjkæde Mr det nu muligt for erhvervskunders medarbejdere at bestille arbejdstøjet hjemmefra.

Det fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.

Læs også: 40 års jubilæum i Danmarks største MR

– Med Mr Business kan vores butikker give lokale virksomheder en service, der endnu ikke er set i markedet, når det handler om arbejdstøj. Vi kan godt levere traditionelt arbejdstøj, men vi skiller os især ud, fordi vi til for eksempel sælgere, kontor- og forretningsfolk kan tilbyde et udvalg af mærkevarer, som de konkurrerende profiltøjsforhandlere ikke har – arbejdstøj kan sagtens være andet end basisartikler og kedeldragter. Ved at gå så målrettet ind på B2B-markedet får butikkerne samtidig bedre mulighed for at udnytte de stille timer i løbet af dagen, siger Frank Skovgaard, der er administrerende direktør i Indkøbsforeningen Mr.

Egen webportal til virksomhederne
Med Mr Business får virksomheder deres egen webportal, hvor medarbejderne selv kan håndtere deres køb ud fra rammer, som arbejdsgiveren har fastsat.

Læs også: Mr flytter til 'Sløjfen'

– Flere og flere virksomheder går i dag op i, hvordan deres medarbejdere går klædt, og for dem er det en kæmpe fordel pludselig at kunne tilbyde de ansatte det udvalg af mærkevarer, som Mr-butikkerne råder over. Medarbejdere vil opleve det som et væsentligt gode, at de selv kan vælge mærkevaretøj, og det er nemt for arbejdsgivere, der for eksempel kan fastlægge en overordnet dresscode eller en beløbsmæssig ramme og ellers overlade indkøbet til medarbejderen selv, siger Nikolai Klausen, der er direktør i brancheforeningen WEAR.

Stort potentiale for en branche i hård konkurrence
Ifølge brancheeksperten kan det nye koncept inspirere andre aktører til at gøre noget lignende.

– Detailhandlen har ikke oplevet det løft, som økonomien generelt har gennemgået de seneste år, og det får virksomheder til at tænke i nye baner. Jeg ser et stort potentiale i det nye koncept – der er omsætning at hente, og det vil være med til at styrke Mr-butikkernes profil, så de bliver mere synlige over for flere end hidtil. Hvis det bliver en succes, vil det sandsynligvis også kunne øge trafikken og dermed løfte salget i de fysiske butikker, siger Nikolai Klausen.
Mere om: arbejdstøj | b2b | Mr | Mr Business
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (1)
Forsiden lige nu

EU-Domstolen nægter Adidas eneret til tre striber

Pandora-direktør: Vi har forsømt vores brand

- Hvis jeg havde købt aktier til kurs 1000, der kun er en femtedel værd i dag, ville jeg også være frustreret, siger Alexander Lacik.

Pandora ramte bunden i rødt eliteindeks

Kopivarer koster milliardtab i salg og 3800 danske job

2

Bestseller udskyder byggeriet af tårn på 320 meter

Tøjkoncernen Bestseller skruer ned for tempoet med byggeriet af 320 meter højt tårn i Brande.

Kendt tøjkæde lukker ned for alle aktiviteter i Danmark

Kriseramte Abercrombie & Fitch har lukket sin flagskibsbutik på Købmagergade i København.

Nyhedsbrev

Matas køber succesfuldt dansk makeup-brand for 135 millioner kroner

Færre tøjkøb lægger dæmper på detailsalget i Danmark

Matas-rival har tredoblet omsætningen: Satser nu på udenlandske kunder

Krise: Modegigant lukker alle butikker i i USA

Skokæde øger omsætningen med 30 procent på et år

Strategisk satsning giver Quint et forspring i tøjbranchen

En af landets ældste tøjbutikker er dygtigst til at kombinere fysisk salg med netsalg.

Modemilliardær og stifter vil købe tøjkoncern tilbage

Forskere: Modens klimatopmøde skaber misvisende billede af branchen

H&M og Bestseller afviser anklager om greenwashing

Tøjgiganter afviser forskeres anklager om, at modebranchen bruger bæredygtigt tøj som et markedsføringstrick til at holde tøjforbruget oppe.

Hummel åbner 100 nye butikker i Asien

Efter mange års uafbrudt fremgang er omsætningen faldet for hummel. Men der er fremgang i resultatet og nye butikker på vej.

Bestseller og Salling Group går sammen i kampen mod Amazon

2

Udenlandsk gigant åbner sin første butik i Danmark

Tøjsalget lider hos Tiger of Sweden

IC Group, der ejer Tiger of Sweden og By Malene Birger, har måttet se salget falde ni procent i år.

Kopivarer: Meget mere bliver taget i tolden

Nye tal: Større konkurrence i tøjbranchen holder prisstigningerne nede

Dansk tøjfirma lukker efter tysk storkundes kollaps

Firmaet bag mærkerne Solid og Tailored & Originals må lukke, efter tysk storkunde er gået under.

Medie: Kapitalfond vil sælge Sportmaster

Pandora mister en tiendedel af salget fra starten af 2019

Smykkevirksomheden Pandora glæder sig over fremgang med spareplan, mens salget i gået i bakgear.

Adidas sætter turbo på indtjening og salg

Flere pakker med kopivarer bliver fanget i tolden

Zalando starter 2019 med vækst

Dansk smykkefirma er begæret konkurs efter 29 år

Taskebutik i Kalundborg lukker og slukker

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Nyt update-magasin til medicinal.- og kosmetikbranchen

GS1 Denmarks sommerquiz

Indstilling til Danish Retail Award 2019

Nye lovkrav i Polen

Deltag i matchmaking til DanFish International 2019

Jeannett vender tilbage til Fagerhult

Tid til at stoppe wardrobing

Mange nye HR-funktioner med seneste Dynamics 365 for Talent - Måske du allerede har adgang

Stabelgitter - smuk og effektiv tyverisikring

Ubro SystemPac introducerer en ny biobaseret strækfilm

Interesseret i materialeteknologi? Og testfaciliteter?

Kvalitetes emballage til billige priser

Teknologi og innovation på folkemødet

Medlem af GS1Trade Sync? Få en komplet billedpakke med marketing- og planogramfotos for kun 100 kr

Dansk Energirådgivning deltager i innovative energioptimeringsprojekter i samarbejde med DAMRC

Holdbar emballageløsning til Eplehuset

Krydderier bliver til fjernvarme

Flotte displays i naturmaterialer

Miljø og kvalitet er i højsædet hos Filippa K

Opgør med hypen: Det her er blockchain

Kvalitet og smag frem for alt

Tid til at tænke leasing

Forbo præsenterer CO2 neutralt linoleum til møbler

Acne Studios' kamp for miljøet med miljøvenlig emballage

Fremtidens ruteoptimering til nutidens flåder

Send til en kollega

0.168