23948sdkhjf

Herretøjskæden Mr vil erobre markedsandele med B2B-koncept

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Ifølge brancheekspert giver tiltaget kæmpe fordele for de professionelle kunder.

Dagens forbruger vil have convenience – det skal være nemt og bekvemt at gøre sine indkøb.

Med Mr Business, et nyt lokalforankret koncept målrettet salg til virksomheder, gør den landsdækkende tøjkæde Mr det nu muligt for erhvervskunders medarbejdere at bestille arbejdstøjet hjemmefra.

Det fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.

Læs også: 40 års jubilæum i Danmarks største MR

– Med Mr Business kan vores butikker give lokale virksomheder en service, der endnu ikke er set i markedet, når det handler om arbejdstøj. Vi kan godt levere traditionelt arbejdstøj, men vi skiller os især ud, fordi vi til for eksempel sælgere, kontor- og forretningsfolk kan tilbyde et udvalg af mærkevarer, som de konkurrerende profiltøjsforhandlere ikke har – arbejdstøj kan sagtens være andet end basisartikler og kedeldragter. Ved at gå så målrettet ind på B2B-markedet får butikkerne samtidig bedre mulighed for at udnytte de stille timer i løbet af dagen, siger Frank Skovgaard, der er administrerende direktør i Indkøbsforeningen Mr.

Egen webportal til virksomhederne
Med Mr Business får virksomheder deres egen webportal, hvor medarbejderne selv kan håndtere deres køb ud fra rammer, som arbejdsgiveren har fastsat.

Læs også: Mr flytter til 'Sløjfen'

– Flere og flere virksomheder går i dag op i, hvordan deres medarbejdere går klædt, og for dem er det en kæmpe fordel pludselig at kunne tilbyde de ansatte det udvalg af mærkevarer, som Mr-butikkerne råder over. Medarbejdere vil opleve det som et væsentligt gode, at de selv kan vælge mærkevaretøj, og det er nemt for arbejdsgivere, der for eksempel kan fastlægge en overordnet dresscode eller en beløbsmæssig ramme og ellers overlade indkøbet til medarbejderen selv, siger Nikolai Klausen, der er direktør i brancheforeningen WEAR.

Stort potentiale for en branche i hård konkurrence
Ifølge brancheeksperten kan det nye koncept inspirere andre aktører til at gøre noget lignende.

– Detailhandlen har ikke oplevet det løft, som økonomien generelt har gennemgået de seneste år, og det får virksomheder til at tænke i nye baner. Jeg ser et stort potentiale i det nye koncept – der er omsætning at hente, og det vil være med til at styrke Mr-butikkernes profil, så de bliver mere synlige over for flere end hidtil. Hvis det bliver en succes, vil det sandsynligvis også kunne øge trafikken og dermed løfte salget i de fysiske butikker, siger Nikolai Klausen.
Mere om: arbejdstøj | b2b | Mr | Mr Business
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (1)
Forsiden lige nu

Dansk firma beholder Ronaldo som undertøjsmodel trods dom

Her er Danmarks bedst omtalte varemærker

Supermarkedskæde holder skansen som Danmarks bedst omtalte varemærke, men der er også nyheder i top 10.

Danskerne skal kunne styre uden om farlige kopivarer

Salget af Magasin er lagt på hylden

Sportskæde flytter tættere på shoppingcenter

Aalborg får ny butik uden personale

Nyhedsbrev

Skidt nyt fra USA giver Pandora endnu en øv-dag

Ecco: Bekæmpelse af kopivarer er mere presserende end nogensinde

Butik med navneskift på vej til midtby

Seeds flytter efter årrække med underskud

Vig får endnu mere garn

Ombygning: Glæder sig over butikscenters udvikling

Storcenter får flere ledige butikker

Butiksåbning: - Det er op til os at gøre noget ekstra

Dårlig økonomi: Kæde lukker 15 butikker

Brugs fejrer 100-års jubilæum med ny lege- og børnetøjsbutik

3

Ejer får bøde for at dele tyveribillede på Facebook

Dansk smykkevirksomhed forhandler om salg

Kaufhaus Martin Stolz når ikke denne sæson i Blåvand

1

Salling Group og Coop melder sig ind i kampen for Visadankortet

Kæde har succes med salg af babyudstyr

Ifølge BabySam har et samspil mellem den gode kundeoplevelse, digitale løsninger, indbydende butikker og værdifuld rådgivning sikret kæden omsætningsvækst for fjerde år i træk

Butiksrenovering: Skal være mere lækker og moderne

200 sjællandske butikker skal samles på én handelsplatform

Hygge er en del af ny brilleforretnings koncept

Butikscenter har endelig fuldt udlejet

Vestager kaster sig over Nikes skattevilkår i Holland

Femte gang på kort tid: Tøjbutik lukker i Kolding

Varer strømmer ind fra Kina trods manglende sikkerhed

Nu klapper fælden i kopisager

Sportigan i Assens lukker

Mænd vrimler til kjolebutik: Øl og kjoler går hånd i hånd

Modebutik i Ringsted konkurs

Russisktalende mand tilstår Rolex-røveri i Illum

Optiker holder lukket – bygger om

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Gratis rapport til dig: Ny undersøgelse blandt detail- og produktionsvirksomheder

Billy Regnskabsprogram tilbyder automatisk årsregnskab og selvangivelse

Gerflor DLW leverer 25.000 m2 linoleum til nyt psykiatrisk center i DNU

GEPIR – Stregkodernes gratis telefonbog

Pressemeddelelse: AMCS overtager Recy Systems

Forlæng levetiden og sikkerheden på din betalingsterminal - tjek: www.ctcoinshop.dk

Fokus på sourcingstrategi giver endnu flere kundefordele...

NYHED! Prolink Serie 13-0 CTP og Serie 13-34 FLT

600 mio. kr. skal give et teknologisk boost

Træt af madspild?

NRF 2019: Nye teknologier i den fysiske butik

3 x hurtigere pallehåndtering = spar tid

Bliv opdateret på det seneste nye om bioplast

NRF 2019: Online tracking i den fysiske butik

Må du genbruge dine stregkoder?

NRF 2019: Customer Experience

Effektiv, sikker og let kontanthåndtering

Torsdag den 31. januar: Kom til Festival for selvstændige helt gratis

Gerflor er officiel sponser for VM I HERREHÅNDBOLD 2019

Årets økologiske lancering

Find vej til danske testfaciliteter

Nyhed: Få de basale bogføringsværktøjer helt gratis med Billy Basic

Hvordan overvinder butikkerne udfordringen med at møde kunderne både offlin...

Strategi for din messe.

Et nyt og spændende år i vente hos PALOMAT®

Send til en kollega

0.162