Lidl er første dagligvarekæde med 250.000 fans på Facebook

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Specialist i sociale medier fortæller, at updates i øjenhøjde, god kundeservice og humor er en vigtig del af opskriften på succes.

De sociale medier, med Facebook som den mest markante, har de seneste år indtaget en stadig vigtigere position i de danske virksomheders markedsføringsstrategier.

Det er forståeligt, for med næsten 4 millioner profiler er danskerne massivt til stede på Facebook.

Af disse mange brugere har 250.000 valgt at like Lidl Danmark.

Dagligvarekæden oprettede sin Facebookside i 2012, og har nu som de første indenfor branchen opnået en kvart million likes, fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.

Læs også: Ny Lidl bliver mindre end Spar

At Lidl nu har rundet en kvart million likes, vækker glæde hos online & social media manager for Lidl, Michael Hegelund:

- Dagligvarekæderne i Danmark kæmper hårdt om brugernes opmærksomhed på de tilgængelige platforme, og Facebook er blot ét blandt mange medier, hvor vi kommunikerer med kunder og potentielle kunder. At vi opnår 250.000 fans som de første på Facebook, er et stort skulderklap, siger han.

Vigtigheden af én-til-én markedsføring
Når danskerne scroller gennem deres newsfeed på Facebook, præsenteres de for en enorm mængde information. Herunder også opslag og reklamer fra virksomheder.

Facebook er nemlig blevet en uundgåelig og nødvendig del af markedsføringen.

Læs også: Lidl er med Quick-Step Floors til Giro d’Italia

Dette kan Mikael Lemberg, der er social media specialist, skrive under på:

- Vigtigheden af at benytte de sociale medier til at kommunikere med kunder, og dermed opbygge et stærkt brand for fx dagligvarekæderne, skal i dag ikke undervurderes. Danskerne forventer i stigende grad at kunne komme i direkte samtale med virksomheder på Facebook, så det kan være ekstremt værdifuldt at bruge ressourcer på at være tilstede og yde kundeservice, siger han.

- Der er ingen tvivl om, at der er forskellige årsager til, at danskerne liker forskellige virksomheder. Det spænder lige fra de konkurrenceinteresserede til de stærke ambassadører, der forsvarer virksomhederne under kriser. Hver eneste af vores fans har deres egen unikke grund til at følge os, og vi værdsætter hver og én, tilføjer Michael Hegelund.

Mikael Lemberg bifalder Lidls tilgang til de sociale medier:

- At Lidl har opnået en ganske stor og bred fangruppe på Facebook, er vidnesbyrd om, at man med nærvær, humor og god service som brand kan opnå en særlig plads i mange kunders hjerter, forklarer han.

Mere om: Lidl | sociale medier


Hold dig opdateret med RetailNews

Skriv kommentar
Forsiden lige nu

Købmand er blevet et levende varemærke

Købmand Hansen fra Henne Strand får børn opkaldt efter sig. Fredag fejrer hele byen hans jubilæum.

Nemlig.com vinder E-handelsprisen

Foreningen for Dansk Internethandel, FDIH, afholdt i går den årlige E-handelspris i Øksnehallen.

Ny lov om deling af overvågningsbilleder: Tilgodeser de store butikker

Mens justitsministeren og Dansk Erhverv glæder sig, ærgrer de små butikker sig over ny lov.

Supermarkeder sender plastikvatpinde på porten

For at mindske plastikforurening vil Coop ikke længere sælge vatpinde af plast. Det samme gælder Føtex.

Rotteproblem kommer konkurrenten til gode

Nøglehulsmærket kan nu bruges på mange flere fødevarer

Supermarkeder får mulighed for at sætte Nøglehulsmærket på sandwich, salater og meget andet.

Nyhedsbrev

Antallet af lange dyretransporter er eksploderet

Bryggerier holder fest uden alkohol

Alkoholfri øl er en voksende trend og indtægtskilde for bryggerier verden over

Normal opretter stort lager i Horsens

Lageret består af 16 haller og har tidligere huset en møbelvirksomhed.

For andet år i træk: Coop Bank nummer et i test

Forbrugerrådet Tænk Penge har igen kåret Coop Bank som bedst, når det gælder forbrugslån.

1

DF vil stoppe for salg af tobak til festivaler

Rådmand vil gøre det sværere for unge at få fat på cigaretter, når de er til festival.

Global standard for fødevaresikkerhed vedtaget

Ny elevuddannelse – dedikeret til babyudstyr

BabySam lancerer i august 2018 en helt ny elevuddannelse med fokus på babybranchen.

Hvilke brands vil danskerne helst arbejde for?

Årets elever i Salling Group får en tur til Barcelona

Andreas, Emilie, Julie og Louise løb med hæderen som årets elever 2018.

Sydjylland har laveste antal tomme butikker i seks år

Særligt cafeer og spisesteder vinder frem, mens det kan blive svært at få liv i lukkede lavprisbutikker.

Købmænd håber på ny kriminalitetspakke

Mejerierne hædrede den gode fødevaredebat

Lidl er første dagligvarekæde med 250.000 fans på Facebook

Specialist i sociale medier fortæller, at updates i øjenhøjde, god kundeservice og humor er en vigtig del af opskriften på succes.

Danish Crown tjener flere penge trods pres på priserne

Danish Crown omsatte for 30,1 milliarder kroner i første halvår, hvor der var pres på priserne på svinekød.

Rema 1000 vil sælge krumme grøntsager

Håndrullede cigarer sætter fut i salget hos tobakskompagni

1

Her ligger de 16 butikker som Coop nu lukker

Lettelse hos Kohberg: Vi er er på rette spor

Efter et særdeles nedslående 2016 gik det kraftigt frem for brødgiganten i 2017

Historisk enighed i landbruget skal sikre dansk økologi

Royal Run i samarbejde med FødevareBanken

Ny Netto i Roskilde

Romkuglemester er vokset yderligere

Økologisk gourmet-slagteri rykker ind hos Irma

Pengene strømmer ind hos Gasoline Grill

Cyklende røver truede ekspedient i konditori med kniv

Trods stigende salg: Gulerodsavlere holder igen med økologi

Danskerne returnerer for få brugte batterier til genbrug

Rom-succes udløser nyt firmanavn

Scandlines får afslag på gebyr for kontantbetaling

Så er der også street food i Esbjerg

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Genbrugte produkter vinder frem flere og flere steder

pr trading kåret til AAA virksomhed

Er du HR partner? Tjek dette kursus om bæredygtig fastholdelse

Ny journalist på Dansk Handelsblad

Hjemmesider øger salget med klima-ikon!

Grib muligheden på Folkemødet 2018

Personfølsomme oplysninger i papirform skal opbevares aflåst

Digitalisering giver brugervenlig brandsikring

Liem er udlært elektriker hos EL:CON

Quickguide: Vælg den rigtige stregkode til dit behov

Bliv klogere på den bæredygtige emballageomstilling

Få hjælp til fastholdelse og rekruttering fra Cabi

Lav jobannonce på Jobnet for Arbejdsgivere uden omkostninger

Mustafa er udlært elektriker hos EL:CON

Hvem er årets robotambassadør?

Skønt – sommer i luften!

Konference - Skolebyggeri i fremtiden

Gratis webinar: Cross Docking

Besøg TENTE på Health & Rehab 2018

Tag hånd om det påvirkelige korttidsfravær- kursus i KBH 26.9

Stregkodemyter: Findes varens pris i stregkoden?

Få et godt greb i din adgangskontrol med Aperio® H100

Forbedret driftshygiejne, lavt infektionsniveau og formindsket lugt og utøj...

Kursus KBH 9.10: Forebyg og håndter stress

Få alt at vide om fleksjob - gratis hos Cabi

Send til en kollega

0.225