23948sdkhjf

Lidl er første dagligvarekæde med 250.000 fans på Facebook

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Specialist i sociale medier fortæller, at updates i øjenhøjde, god kundeservice og humor er en vigtig del af opskriften på succes.

De sociale medier, med Facebook som den mest markante, har de seneste år indtaget en stadig vigtigere position i de danske virksomheders markedsføringsstrategier.

Det er forståeligt, for med næsten 4 millioner profiler er danskerne massivt til stede på Facebook.

Af disse mange brugere har 250.000 valgt at like Lidl Danmark.

Dagligvarekæden oprettede sin Facebookside i 2012, og har nu som de første indenfor branchen opnået en kvart million likes, fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.

Læs også: Danmarks bedste mejeriafdeling ligger i Skive

At Lidl nu har rundet en kvart million likes, vækker glæde hos online & social media manager for Lidl, Michael Hegelund:

- Dagligvarekæderne i Danmark kæmper hårdt om brugernes opmærksomhed på de tilgængelige platforme, og Facebook er blot ét blandt mange medier, hvor vi kommunikerer med kunder og potentielle kunder. At vi opnår 250.000 fans som de første på Facebook, er et stort skulderklap, siger han.

Vigtigheden af én-til-én markedsføring
Når danskerne scroller gennem deres newsfeed på Facebook, præsenteres de for en enorm mængde information. Herunder også opslag og reklamer fra virksomheder.

Facebook er nemlig blevet en uundgåelig og nødvendig del af markedsføringen.

Læs også: Lidl og Waste Hunt vil fjerne affald fra naturen

Dette kan Mikael Lemberg, der er social media specialist, skrive under på:

- Vigtigheden af at benytte de sociale medier til at kommunikere med kunder, og dermed opbygge et stærkt brand for fx dagligvarekæderne, skal i dag ikke undervurderes. Danskerne forventer i stigende grad at kunne komme i direkte samtale med virksomheder på Facebook, så det kan være ekstremt værdifuldt at bruge ressourcer på at være tilstede og yde kundeservice, siger han.

- Der er ingen tvivl om, at der er forskellige årsager til, at danskerne liker forskellige virksomheder. Det spænder lige fra de konkurrenceinteresserede til de stærke ambassadører, der forsvarer virksomhederne under kriser. Hver eneste af vores fans har deres egen unikke grund til at følge os, og vi værdsætter hver og én, tilføjer Michael Hegelund.

Mikael Lemberg bifalder Lidls tilgang til de sociale medier:

- At Lidl har opnået en ganske stor og bred fangruppe på Facebook, er vidnesbyrd om, at man med nærvær, humor og god service som brand kan opnå en særlig plads i mange kunders hjerter, forklarer han.

Mere om: Lidl | sociale medier


Hold dig opdateret med RetailNews

Skriv kommentar
Forsiden lige nu

Fødevarestyrelsen indrømmer: Vi har fejlet

I Storbritannien skal maskiner nu vurdere, om folk er over aldersgrænsen

Nyt Bilka-koncept betyder 30 nye arbejdspladser i Slagelse

Studie: Smag i e-cigaretter danner cocktail med ukendt virkning

Gærende gløgg kaldt retur

- Det er ikke gløgg, vi har fremstillet. Den bruser, siger Claus Skov.

Nestlé har solgt for 432 milliarder i år

Nyhedsbrev

Coop tilslutter sig global kampagne for bedre arbejdsmiljø

Fire megatrends kan få forbrugerne til at bruge milliarder mere på mad

Analyse viser, at hvis producenterne satser benhårdt på fire megatrends, så vil forbrugerne lægge mange flere penge i supermarkederne de kommende år

Verdens største supermarkedskæde sparer 1,3 mia. kr. ved at skifte elpærer

Vrimler med rotter ved købmandsruin: Nedrivning trukket i langdrag

For over tre måneder siden brændte købmandsbutikken i landsbyen Spørring mellem Randers og Aarhus. Borgerne er godt trætte af at se på købmandsruinen

Fiskefabrik politianmeldt for listeria-fup

Operation X: Virksomheden solgte laks med listeria-bakterier men forfalskede analyse

Sjællandsk bryghus lancerer øl-snaps

Kendt restauratør tiltalt i stor bedragerisag

Bilka når madspildsmål 12 år før tid

Varehuskæden har halveret sit madspild. Varehuschef jubler.

Lille bager vil også være online

Nu er juleræset i gang i butikkerne

- Jeg synes, det er håbløst og faktisk også respektløst, lyder det fra kunde.

Unge mænd flasher deres biler ved købmanden

Madværkstedet nærmer sig udsolgt

Lykkeposer med overskudsvarer skal nedsætte madspild i Kvickly

Ny analyse viser tendenserne inden for julehandel

Så er øl-is fra Thy klar

Kalkunbryst og kylling tilbagekaldes efter bakteriefund

Andersen stopper som formand i Chr. Hansen

Lidl og Waste Hunt vil fjerne affald fra naturen

Flyvende start for øbaseret blomstervin

Landbruget glæder sig over fantastisk efterår

Mikrobryggeri har fart på efter unik fustage-rundtur

Sandwichkæde presset af flere dødsfald

Bær kaldt tilbage efter fund af metalstykker

Konservative: En pakke smøger skal koste 60 kroner

Mikrobryggerier kæmper for livet

Fødevarefolk er på øko-fremstød i Berlin

Kødkoncern har købt et Arla-mejeri

Tør sommer har givet den dårligste høst i 35 år

Coop tester nyt koncept i Kvickly Viby

Netto åbner ny butik i Randers

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Integrede solceller i tag, facade og glaspartier - på Building Green I Forum

Fra usund til sund arbejdspladskultur - Vær med i Vordingborg 5.12

Logistikkompagniet vinder CSR People Prize for sit store sociale ansvar

Værdien af troværdige produktdata

ButiksKompagniet er hovedsponsor for Byens Bedste i Aarhus

Arbejdsmiljø, stress og produktivitet - bliv klogere i Horsens 8. nov.

Mortensaften lørdag den 10. november

Konference 1. nov.: Bliv klogere på arbejdsmiljø, trivsel og produktivitet

Solceller i glas - facader og glaspartier

Nye FUGA-rammer i elegant sort/hvid kombination

Fire udbytterige medlemsdage hos Gs1 Denmark

Nyt kursus - AB-udbud og tilbud nye regler fra 1. januar 2019

Nyt hyldesystem sparer 50 % tid

Danske frilandssnegle

PALOMAT® sælger ud af demoer - gør en god handel!

PSO refusion - aftalen udløber i år!

Raffineret logistik i Reykjavik

Pop-up tekstilvæg med LED baggrundsbelysning.

Gratis! Gå-hjem-møde: Fra ISO 50001:2011 til ISO 50001:2018 d. 24. oktober 2018 hos FORCE Technology

NYT – Masterclass – Neurogastronomi

Stor dagligvarekæde køber fødevaregodkendte reoler

Hør om erfaringer med konvertering til biobrændsler på kedelkonference

Slut dig til et elektrisk netværk!

Scanpack 2018: Fokus på plast og bæredygtighed

PALOMAT® styrker teamet

Send til en kollega

0.334