Lidl er første dagligvarekæde med 250.000 fans på Facebook

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Specialist i sociale medier fortæller, at updates i øjenhøjde, god kundeservice og humor er en vigtig del af opskriften på succes.

De sociale medier, med Facebook som den mest markante, har de seneste år indtaget en stadig vigtigere position i de danske virksomheders markedsføringsstrategier.

Det er forståeligt, for med næsten 4 millioner profiler er danskerne massivt til stede på Facebook.

Af disse mange brugere har 250.000 valgt at like Lidl Danmark.

Dagligvarekæden oprettede sin Facebookside i 2012, og har nu som de første indenfor branchen opnået en kvart million likes, fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.

Læs også: Lidl lancerer app med digital kundeklub

At Lidl nu har rundet en kvart million likes, vækker glæde hos online & social media manager for Lidl, Michael Hegelund:

- Dagligvarekæderne i Danmark kæmper hårdt om brugernes opmærksomhed på de tilgængelige platforme, og Facebook er blot ét blandt mange medier, hvor vi kommunikerer med kunder og potentielle kunder. At vi opnår 250.000 fans som de første på Facebook, er et stort skulderklap, siger han.

Vigtigheden af én-til-én markedsføring
Når danskerne scroller gennem deres newsfeed på Facebook, præsenteres de for en enorm mængde information. Herunder også opslag og reklamer fra virksomheder.

Facebook er nemlig blevet en uundgåelig og nødvendig del af markedsføringen.

Læs også: 100 klimasikrede P-pladser til ny Lidl i Hedensted

Dette kan Mikael Lemberg, der er social media specialist, skrive under på:

- Vigtigheden af at benytte de sociale medier til at kommunikere med kunder, og dermed opbygge et stærkt brand for fx dagligvarekæderne, skal i dag ikke undervurderes. Danskerne forventer i stigende grad at kunne komme i direkte samtale med virksomheder på Facebook, så det kan være ekstremt værdifuldt at bruge ressourcer på at være tilstede og yde kundeservice, siger han.

- Der er ingen tvivl om, at der er forskellige årsager til, at danskerne liker forskellige virksomheder. Det spænder lige fra de konkurrenceinteresserede til de stærke ambassadører, der forsvarer virksomhederne under kriser. Hver eneste af vores fans har deres egen unikke grund til at følge os, og vi værdsætter hver og én, tilføjer Michael Hegelund.

Mikael Lemberg bifalder Lidls tilgang til de sociale medier:

- At Lidl har opnået en ganske stor og bred fangruppe på Facebook, er vidnesbyrd om, at man med nærvær, humor og god service som brand kan opnå en særlig plads i mange kunders hjerter, forklarer han.

Mere om: Lidl | sociale medier


Hold dig opdateret med RetailNews

Skriv kommentar
Forsiden lige nu

Partier tøver med højere afgifter i kampen mod cigaretter

100 klimasikrede P-pladser til ny Lidl i Hedensted

Når Lidl slår dørene op for sin nye butik i Hedensted, indvies også et helt nyt klimasikret parkeringsareal, som håndterer både regnvandet fra taget og p-pladsen.

Rekordsalg af is og sodavand

Over 10.000 kunder står på venteliste til Nemligs måltidskasser

Kræftens Bekæmpelse: En cigaretpakke skal koste 100 kroner

Økologisk æbleproduktion crowfundede sig til 1,4 millioner kroner på seks timer

Projektleder ved Coop har aldrig set noget lignende

Nyhedsbrev

Netto mærker markant effekt af skjulte cigaretter

I en måned har Netto haft skjult sine cigaretter, så kunder har skullet bede om dem. Det har sendt salget ned.

Netto åbner ny butik i Mørkøv

Tørken giver flottere juletræer i år

Jordbæryoghurt trukket tilbage over hele landet

Lidl lancerer app med digital kundeklub

Lidls nye app følger den digitale trend i detailbranchen, siger detailekspert Dorte Wimmer.

Nu lover detailkæmperne at halvere deres madspild

En lang række store virksomheder går sammen i nyt initiativ og vil for første gang vise forbrugerne, hvor meget de smider ud.

Manuel fejl gav for gode fødselsdagspriser på Bilka.dk

Danskerne er de mest illoyale kunder i Europa

Supermarkederne kæmper nærmest forgæves om danskernes loyalitet.

Mand accepterer fængselsstraf for røveri af seks øl

Drastisk prisfald på svin: Hver enkelt gris bliver solgt med underskud

Priserne er faldet med en fjerdedel på et år. Hjælpepakke kan ikke redde tabet, vurderer rådgiver.

Roundup-producent skal betale 1,9 milliarder til kræftsyg mand

Gadesalget i København er præget af en rå stemning

Omfanget af gadesælgere i København er femdoblet siden 2010. Konkurrencen er blevet rå med vold, trusler og hærværk, siger sælgere.

Smukfests overskudsmad bliver til 6250 varierede måltider

1

150 danske Aldi-butikker skal flyttes eller udvides

Aldi Danmark har fået 200 millioner kroner fra Tyskland til at forandre en lang række butikker landet over.

Slikbutik solgte lattergas til unge

- Jeg har solgt dem, fordi leverandøren sagde, man kunne tjene godt på det, fortæller indehaver.

Grønttorv lukker på grund af bøde efter 15 år

- Kommunen har drevet klapjagt på mig mere eller mindre gennem 15 år, siger indehaver.

Disse 5 varer hitter på nemlig.com denne sommer

1

Statsadvokaten dropper anke i sag om slikfusk for 22 millioner kroner

Lidl leverer maden til sæsonens mest vindende cykelhold

Tørken står til at koste landbruget 6,4 milliarder kroner

Arla pumper 400 millioner kroner i sit guldæg

Kødproducenter vil også være kødfri

Giftigt mel tilbagekaldes

Just Eat vil også levere morgenmad

Coop tilbagekalder frikadellepølser på grund af gas

Lidl tilbagekalder hakkede tomater med basilikum - og plast

Heineken havde et stort hår i øllen i første halvår

Danskerne river rosé ned fra hylderne i sommervarmen

Brugs skal have ny uddeler

Borgmester: Burger King løfter hele nordbyen

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Sygefravær handler også om kulturen i din virksomhed

Novo Nordisk: Vi vinder tid med standarder

Fordele og ulemper ved at købe mobil med abonnement

EFFEKTIV nedkøling af kølerum

David er udlært elektriker hos EL:CON i Viborg

Vejen til innovative løsninger går gennem produktudvikling

Nogle gange det helt i orden at springe over, hvor gærdet er lavest.

Messetiden står for døren

Irsk personlig pleje virksomhed søger brands til salg i Irland

Du kan nu indstille Danmarks mest socialt ansvarlige erhvervsperson

For mindre end 20 kr. om dagen kan du gøre trælse kø-kunder til tilfredse købe-kunder

Vil du med på fremtidens fødevaremesse?

Strategi for din messe. - Er det virkelig nødvendigt?

Jobskabelse i Svendborg - vær med 10. oktober

Byens Ejendom afholder konference om emnet "Selvkørende biler"

Dansk Energirådgivning A/S etablerer kontor i Østdanmark

Tysk distributør af hår- og modeprodukter søger nye hårpleje produkter

Derfor er SMVdanmark imod revisionspligt

Lad os hjæpe dig klar til messen :)

Hvad kan vi gøre i forhold til korttidsfraværet?

Kampgejst og teamspirit hos Dansk Halbyggeri

Tid til en pause?

Gratis MorgenBriefing: Kunstig intelligens og dataetik

Onboarding - hvad er det? Fem gratis temamøder i hele landet

Flere højtuddannede melder sig ind i a-kasser

Send til en kollega

0.21