23948sdkhjf

E-Handelen i Norden tager føringen i Europa

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

E-handlen i Norden har i dette kvartal vokset sig stærkere end e-handlerne i andre europæiske lande med stigninger på 30 procent, hvilket matcher vækstområder som Canada, New Zealand og Australien.

E-Handlen i Norden har i første kvartal 2018 vokset sig mere end stærk.

De nye tal fra Salesforce Shopping Index Q1 2018 viser stigninger på 30 procent. Tal der kun bliver matchet af vækstområder som Canada, New Zealand og Australien, fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.

Mobilen er uden konkurrence det foretrukne redskab til at gennemføre køb online. Hele 55 procent af alle forbrugerne anvender mobilen til at besøge e-handlerne og andelen af ordrer via mobil er steget til 43 procent.

Læs også: Over halvdelen af danskerne foretrækker fysiske butikker

- Salesforce Shopping Index rapport med data fra Q1 2018 viser tydeligt, at kunderne er og bliver digitale og anvender nye købsveje, såsom Instagram og Facebook. Trafikken stiger, der er stærkere købsintentioner og konverteringerne er højere. Der er derfor vigtigt at alle virksomheder, der har en digital interaktion med kunderne i forhold til både salg og service, ikke venter længere. Kunderne og den digitale udvikling venter i hvert fald ikke på dem, udtaler Lars Grønkjær, Regional Vice President Commerce Cloud i Norden og Benelux hos Salesforce.

Vigtigheden af at være på forkant med ehandelen samt de aktuelle væksttal bliver ligeledes bekræftet af eCommerce Director, Jesper Arvidsson fra Samsøe & Samsøe.

Læs også: Senior-boom: Langt de fleste ældre shopper på nettet

- Vi har en ambitiøs plan for online - men ligger stadig foran vores målsætninger. Væksttallene fra Salesforce Shopping Index er en god spejling af vores, selvom vi oplever speciel kraftig vækst internationalt. Og selvom den fulde effekt af samarbejdet med Salesforce om vores nye online platform, kundeoplevelser og kundeservice ikke er nået endnu, har det afgjort spillet en stor rolle, i den vækst vi allerede oplever aktuelt.”

Samlet set viser konsumenterne i Norden stærke købsintentioner sammenholdt med det øvrige Europa.

25 procent af alle besøgende lagde en vare i kurven, påbegyndte betaling eller søgte efter produkter hos de nordiske e-handlere, der samtidig følger den internationale trend med at give rabatter for at sikre konvertering til køb.

Her er rabatterne steget med 14 procent sammenholdt med sidste år.
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Storcenter får flere ledige butikker

Dårlig økonomi: Kæde lukker 15 butikker

Brugs fejrer 100-års jubilæum med ny lege- og børnetøjsbutik

Kæde er tættere på første butik på Bornholm

2

Magien i børnehøjde er ikke helt død: Legekæden vil overtage Fætter BR’s lokaler

DI: Håber på alternativ Brexit-løsning efter nej til aftale

Nyhedsbrev

Manden bag thansen fylder 50 år

Bent Jensen rundede et halv århundrede mandag 14. januar.

1

Salling Group og Coop melder sig ind i kampen for Visadankortet

1

Danskerne grænsehandler på livet løs

1

Ejer får bøde for at dele tyveribillede på Facebook

Flere kunder efter Top-Toys konkurs

Efter to år i Aarhus: Stort byggemarked lukker for gør-det-selv-folk

200 sjællandske butikker skal samles på én handelsplatform

Direktør om vokseværk i Stark: - Jeg er meget imponeret

Finansdirektør Sisse Fjelsted er godt tilfreds koncernens vokseværk i en svær tid

Kæde har succes med salg af babyudstyr

Ifølge BabySam har et samspil mellem den gode kundeoplevelse, digitale løsninger, indbydende butikker og værdifuld rådgivning sikret kæden omsætningsvækst for fjerde år i træk

Coop energicertificerer 800 butikker

Ugens grin: EDB-problemer

Butikscenter har endelig fuldt udlejet

Top-Toy tættere på salg

Juarudsalget i konkursramte BR og Toys"R"Us er aflyst fordi kurator er i realitetsforhandlinger med mulige købere

Vil styrke engagement med omverdenen: Salling Group ansætter public affairs-profil

Medie: Kæde genforhandler med banker

XL-Byg kårer Årets Byggecenter

Ny Jem & Fix er klar til foråret

Vestager kaster sig over Nikes skattevilkår i Holland

Regeringen vil sikre Dankortets fremtid

Legetøj tilbagekaldes - risiko for kvælning

Jysk skaber 200 nye jobs i Irland

Bang & Olufsens salg krympet det sidste halve år

Nu kommer tv-skærmen der kan rulles sammen

Senior-boom i onlinehandel

Døende BR holder udvalgte butikker åbne til udsalg

Ledigheden faldt marginalt i november og holder lavt niveau

Torsdag blev værste børsdag for Apple i syv år

Coca-Cola lancerer ny smagsvariant

Just Eat begyndte året med rekord

Grønt lys: Bygma opkøber konkurrenten

Se alle Medlemmernes egne nyheder

3 x hurtigere pallehåndtering = spar tid

Bliv opdateret på det seneste nye om bioplast

NRF 2019: Online tracking i den fysiske butik

Må du genbruge dine stregkoder?

NRF 2019: Customer Experience

Effektiv, sikker og let kontanthåndtering

Torsdag den 31. januar: Kom til Festival for selvstændige helt gratis

Gerflor er officiel sponser for VM I HERREHÅNDBOLD 2019

Årets økologiske lancering

Find vej til danske testfaciliteter

Nyhed: Få de basale bogføringsværktøjer helt gratis med Billy Basic

Hvordan overvinder butikkerne udfordringen med at møde kunderne både offline og online?

Strategi for din messe.

Et nyt og spændende år i vente hos PALOMAT®

Flere netbutikker får fokus på genbrug

Skal du med helt gratis til Festival for selvstændige i Januar?

Flotte svendeprøvekarakterer til Jonathan fra EL:CON i Hornslet

TrueCommerce udnævnt som Challenger i Gartners Magic Quadrant!

Medalje til Mikkel - udlært elektriker hos EL:CON i Viborg

3 tips til stabilt internet på arbejdspladsen

Ingmars er udlært elektriker hos EL:CON - med to flotte 12-taller

Start året med ny viden og inspiration til jeres CSR-indsatser - gratis

2 minutter med oplevelser fra hjertet

Få svar på spørgmål om FNs Verdensmål 8 fra Cabi

En PALOMAT®-julehilsen til dig og din familie

Send til en kollega

0.171