23948sdkhjf

E-Handelen i Norden tager føringen i Europa

E-handlen i Norden har i dette kvartal vokset sig stærkere end e-handlerne i andre europæiske lande med stigninger på 30 procent, hvilket matcher vækstområder som Canada, New Zealand og Australien.
E-Handlen i Norden har i første kvartal 2018 vokset sig mere end stærk.

De nye tal fra Salesforce Shopping Index Q1 2018 viser stigninger på 30 procent. Tal der kun bliver matchet af vækstområder som Canada, New Zealand og Australien, fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.

Mobilen er uden konkurrence det foretrukne redskab til at gennemføre køb online. Hele 55 procent af alle forbrugerne anvender mobilen til at besøge e-handlerne og andelen af ordrer via mobil er steget til 43 procent.

- Salesforce Shopping Index rapport med data fra Q1 2018 viser tydeligt, at kunderne er og bliver digitale og anvender nye købsveje, såsom Instagram og Facebook. Trafikken stiger, der er stærkere købsintentioner og konverteringerne er højere. Der er derfor vigtigt at alle virksomheder, der har en digital interaktion med kunderne i forhold til både salg og service, ikke venter længere. Kunderne og den digitale udvikling venter i hvert fald ikke på dem, udtaler Lars Grønkjær, Regional Vice President Commerce Cloud i Norden og Benelux hos Salesforce.

Vigtigheden af at være på forkant med ehandelen samt de aktuelle væksttal bliver ligeledes bekræftet af eCommerce Director, Jesper Arvidsson fra Samsøe & Samsøe.

- Vi har en ambitiøs plan for online - men ligger stadig foran vores målsætninger. Væksttallene fra Salesforce Shopping Index er en god spejling af vores, selvom vi oplever speciel kraftig vækst internationalt. Og selvom den fulde effekt af samarbejdet med Salesforce om vores nye online platform, kundeoplevelser og kundeservice ikke er nået endnu, har det afgjort spillet en stor rolle, i den vækst vi allerede oplever aktuelt.”

Samlet set viser konsumenterne i Norden stærke købsintentioner sammenholdt med det øvrige Europa.

25 procent af alle besøgende lagde en vare i kurven, påbegyndte betaling eller søgte efter produkter hos de nordiske e-handlere, der samtidig følger den internationale trend med at give rabatter for at sikre konvertering til køb.

Her er rabatterne steget med 14 procent sammenholdt med sidste år.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.1