23948sdkhjf

Biltema åbner snart to nye varehuse i Danmark

Biltema åbner "konceptvarehuse" i to større danske byer.
Inden for de kommende 12 måneder åbner Biltema to nye varehuse: Et i Roskilde, og et i Hjørring.

Begge disse betegner Biltema som anderledes og miljøvenlige ”konceptvarehuse”, fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.

- Vi har lige nu 11 varehuse, men åbner Biltema Roskilde kort tid før vi åbner i Hjørring. Vi er derfor startet med planlægningen af disse to varehuse, der begge bliver ”konceptvarehuse”. Vi har arbejdet med udvikling af idéer til nye delkoncepter, som gerne skulle resultere i en bedre indkøbsoplevelse – i varehuse, der bliver opbygget efter bæredygtige og energirigtige principper. For ikke at tale om, at forbrugerne i begge varehuse nu får mulighed for at få en bid mad til en billig pris via vores hyggelige caféer, siger Jacob Borring Møller, der er administrerende direktør for Biltema i Danmark.

Miljøvenligt byggeri
Biltema arbejder med lokale byggefirmaer med håndværkere af høj kvalitet, der kan klare en så kompleks bygning, som et nyt, stort Biltema-varehus er.

Husets materialer er alle langtidsholdbare. Der bruges specialbeton til både vægge og lofter. Tillige tilføjes et ekstra tykt lag isolering på taget. Gulvene bliver opført i granit, der bare skal rengøres med børste og vand (læs: ingen kemikalier). LED-belysningen er bevægelsesstyret, og alle vinduer er selvrensende.

- Vi fortsætter med konstant at finde nye, smarte løsninger, der effektiviserer byggeriet af nye varehuse. På denne måde får vi endnu bedre, flottere og mere miljøvenlige varehuse, fortæller Jacob Borring Møller.

Varehuse kontra nethandel
- Vores erfaring er, at vores kunder ønsker varen her og nu og ikke efter flere timers eller dages ventetid. Og de ønsker at se, hvad de køber. Vi tror også på, at vores kunder gerne vil have en indkøbsoplevelse, som de aldrig vil kunne få i en netbutik. F.eks. som at opleve varer, man overhovedet ikke vidste eksisterede, opleve hvordan et 10 års garantiprodukt føles og ved selvsyn konstatere, hvor meget en LED pære lyser.

- Vi tænker også, at det er en fordel at have varen i hånden, inden der tages beslutning om et køb. Og vi tror på, at det er et aktiv, at kunden har muligheden for at søge råd og vejledning hos en medarbejder, hvis der er det mindste at være i tvivl om. En netbutik vil i øvrigt heller aldrig kunne tilbyde en varm kop kaffe og en kanelbolle, slutter adm. direktør Jacob Borring Møller.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.08