23948sdkhjf

Sports- og badetøj til kvinder med kurver gør op med 100 års mode

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Produktlinjerne udfylder et hul i markedet i en branche, der gør op med en 100 år gammel modefortælling.

Langt størstedelen af tøj til kvinder bliver i dag designet til en størrelse 36 med en lidt drenget kropsproportion.

Læs også: Zizzi udvider med butik i Skive

Nu er tøjbranchen ved at få øjnene op for de mange kunder med helt almindelige kroppe, der gennem mange år har måttet nøjes med et begrænset udvalg.

Plus size-brandet Zizzi lancerer kollektionerne Active og Swim, der skal inspirere og give selvtillid ved at fremhæve det frodige og feminine.

Kollektionerne rammer et betydeligt hul i et marked, hvor forbrugeren vil have mulighed for at vælge tøj, der rammer ens personlige stil, skriver virksomheden i en pressemeddelelse.

– Omkring 40 procent af danske kvinder hører til plus size-segmentet, og hidtil har mange måttet nøjes med at tage, hvad de nu kunne passe. Med Active og Swim dækker vi to forskellige behov, hvor vi har oplevet en stor efterspørgsel, og begge kollektioner er fra begyndelsen designet til, at kvinden skal lade sig inspirere og føle sig selvsikker ved at vise sine former, forklarer Mette Würtz Nielsen, Head of Product and Buying ved Zizzi.

Læs også: Zizzi er tilbage i egne lokaler med ny butikschef

 Større diversitet på podierne

Ifølge Else Skjold, adjunkt og ph.d. ved Designskolen Kolding samt forsker i tøjmode, har et vestligt skønhedsideal om at være ung, sexet, moderne og perfekt været indbegrebet af fortællingen om mode Igennem godt 100 år.

Samtidig har vi en beklædningsindustri, der er blevet mere og mere standardiseret, hvilket efterlader en stor gruppe mennesker, der ikke har ret meget at vælge imellem.

Forbrugerne vil imidlertid ikke lade sig nøje, og der er et skred i gang, som for alvor vil slå igennem i de kommende år.

Læs også: Zizzi i Ribe solgt til Ball Group

– I øjeblikket distancerer dele af modebranchen sig fra historien om champagne og alt for tynde piger på catwalken, og der er kommet større diversitet på podierne. Flere brands er ved at opdage, at en lang række kunder er blevet overset, og inden for de næste fem til ti år vil mange opdage, at det betaler sig at tilgodese flere, siger Else Skjold og uddyber:

 – Rigtig mange kvinder med almindelige kroppe har svært ved at finde noget, der sidder pænt, så det er virkelig kærkomment og relevant, at tilgangen ændrer sig. Det kommer ikke til at ske i morgen, men der er en udvikling i gang, og det er de nye kollektioner fra Zizzi et godt eksempel på, siger Else Skjold.

 Folk, der bruger de mest almindelige størrelser, går ud fra, at de kan få tøj, der passer ens stil, men sådan er virkeligheden ikke altid for plus size-forbrugeren. Hos Zizzi oplever man netop, at den diversitet i markedet, der giver kunderne frihed til at vælge, har været en mangelvare.

 – Mange tager for givet, at hvis man er plus size, er man ikke aktiv, og det passer selvfølgelig ikke. Og det er jo netop essensen af Active- og Swim-kollektionerne – vi ønsker at give vores kunder et bredere udvalg og friheden til at være dem, de er, siger Mette Würtz Nielsen.

Mere om: badetøj | plus-size | Zizzi


Hold dig opdateret med RetailNews

Skriv kommentar
Forsiden lige nu

Friis Shoppingcenter klar med to nye koncepter

3F varsler konflikt mod Ilse Jacobsen

Historisk tøjbutik lukket i Roskilde

I sin tid var det en af Roskildes største arbejdspladser.

Louis Nielsen åbner ny butik på Amager

Ny ledelse på vej hos Ilse Jacobsen, Hornbæk

Politisamarbejde afslører bande bag millionrøveri i Illum

14 østeuropæere er sigtet for flere røverier i Europa, herunder et millionrøveri mod en urforhandler i Illum.

Nyhedsbrev

Skoringen har samlet næsten 80.000 kroner ind til Støt Brysterne

Gæld og underskud lukker stormagasinet Sears

Den kendte amerikanske stormagasinkæde Sears har måttet søge konkursbeskyttelse. Det skriver Reuters.

Verdens bedste målmand bliver sundhedsambassadør for Louis Nielsen

Dansk Mode & Textil uddeler ny pris til to mode-kometer

Coop åbner selvstændig butik med børnetøj

For første gang får Coops baby- og børnetøjsmærke, Friends, sin egen butik, som muligvis skal blive til en hel kæde.

Supermarkeder går i krig med Tiger og Normal

Konkurrenter har ædt sig ind på supermarkedernes nonfood-kategori. Nu skal det tabte erobres tilbage.

Designfirma fik ordrer fra Europa og Asien

Lokal købmand indgår online apoteker-aftale

Ny Jysk åbner nær sjællandsk hovedby

Kvickly indgår samarbejde med apotekerkæde

Kasi-Jesper vinder Pandora-sag om skattesmæk på 245 millioner

Højesteret kommer frem til et andet resultat end landsretten i sag om Jesper "Kasi" Nielsens skattesmæk.

Zalando lancerer skønhedprodukter til mænd

Ny kædedirektør: Vi skal have en større bid af markedet

Søren Pedersen, der for nyligt tiltrådte som administrerende direktør hos Nyt Syn, har omgående skruet op for opbakningen til de lokale butiksejere.

Nike var tæt på at droppe NFL-stjerne

Tønder får et nyt butikscenter

H&M viser interesse for storbutik i Næstved

Politikerne vil inddrage byens handlende i beslutningen om, hvor en ny storbutik skal placeres.

Vokseværk for optikerkæde

Dansk Outlet åbner i Tønder

Pels-leverandør til Kopenhagen Fur ramt af konflikt

Ikonisk højhus kan sætte Ikast-Brande på landkortet

Plastflasker får nyt liv i flyverdragter i Føtex og Bilka

Allergirisiko: Der er parfume i masser af makeup

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Integrede solceller i tag, facade og glaspartier - på Building Green I Forum

Fra usund til sund arbejdspladskultur - Vær med i Vordingborg 5.12

Logistikkompagniet vinder CSR People Prize for sit store sociale ansvar

Værdien af troværdige produktdata

ButiksKompagniet er hovedsponsor for Byens Bedste i Aarhus

Arbejdsmiljø, stress og produktivitet - bliv klogere i Horsens 8. nov.

Mortensaften lørdag den 10. november

Konference 1. nov.: Bliv klogere på arbejdsmiljø, trivsel og produktivitet

Solceller i glas - facader og glaspartier

Nye FUGA-rammer i elegant sort/hvid kombination

Fire udbytterige medlemsdage hos Gs1 Denmark

Nyt kursus - AB-udbud og tilbud nye regler fra 1. januar 2019

Nyt hyldesystem sparer 50 % tid

Danske frilandssnegle

PALOMAT® sælger ud af demoer - gør en god handel!

PSO refusion - aftalen udløber i år!

Raffineret logistik i Reykjavik

Pop-up tekstilvæg med LED baggrundsbelysning.

Gratis! Gå-hjem-møde: Fra ISO 50001:2011 til ISO 50001:2018 d. 24. oktober 2018 hos FORCE Technology

NYT – Masterclass – Neurogastronomi

Stor dagligvarekæde køber fødevaregodkendte reoler

Hør om erfaringer med konvertering til biobrændsler på kedelkonference

Slut dig til et elektrisk netværk!

Scanpack 2018: Fokus på plast og bæredygtighed

PALOMAT® styrker teamet

Send til en kollega

0.212